Direktlänk till inlägg 22 februari 2015

En lugn helg

Av Sara - 22 februari 2015 19:27

    


Tänker mycket på Bolivia och längtar tillbaka. Hoppas jag kan åka dit snart igen. Min plan är att jag åker dit till hösten om jag blir arbetslös. Ska bara försöka få någon typ av sponsorer eller liknande så jag kan vara där ett tag och jobba med barnen på kyrkogården eller barnhemmet. Benjamin vet av ett billigt boende med frukost och tillgång till spanskalektioner och det blir ju perfekt. Jag vill lära mig mer spanska och det gör man ju bäst på plats. Jag får träna lite nu på min knaggliga spanska med Alin,Mirella och Romeo som kan lite spanska. Det går att hanka sig fram på. Imorgon ska jag besöka Alin och Mirella. De har haft det väldigt tufft, så jag ska höra med dom hur läget är. Romeo har en hemsk tandvärk, men har ingen möjlighet att kunna gå till tandläkaren. Jag fick veta att ev fler tiggare var på väg hit och blir det så hoppas jag kommunen tar tag i detta och funderar på vad vi ska göra med dom som kommer hit. Det blir ju ohållbart i längden om fler och fler kommer. Speciellt om det inte finns någon handlingsplan för hur vi ska hjälpa dom i kommunen. Stackars människor som tvingas till detta. Romeos bror är här tillfälligt några dagar,men åker vidare. I helgen har jag bara tagit det lugnt, påtvingad av min järn och blodbrist som gjort sig påmind. Jag vill så mycket,men ibland bara måste jag stanna upp lite. Hade planerat in en ridtur och gå till kyrkan, men fick skippa allt. Fredagen däremot var full av överaskningar. Emanuel bjöd på en god japansk soppa, fick presenter, blommor och skönsjungande sång. Det bästa som finns i livet..mina barn med respektive.. All kärlek till er! Tack alla underbara som gjorde min dag <3

Vädret har varit underbart och jag är så tacksam för min balkong så jag kunnat sitta i solen. 


     

Bolivia     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Onsdag 1 maj 04:30

Idag var det så varmt. Jag och Frid tog en promenad till lekparken. Han fick ha med sig sin "lonchera"(matlådan) Så nöjd över att få packa sin "lonchera" och sen sitta och äta på lekparken. Frid tycker att vi har en egen förskola på dagarna. Att d...

Av Sara - Tisdag 30 april 05:35

   Medan vi befinner oss i de lite finare och rikare kvarteren, statspulsen och en plats där det aldrig är tyst under dygnets 24 timmar. Så befinner sig Benjamin i norra Peru, besöker människor i hus eller snarare ruckel, i bergen. Han tolkade på en ...

Av Sara - Söndag 28 april 01:09


Trötta barn idag. Vi försökte ta oss ut, men fick ställa in. Tur vi har takterrassen. Så en heldag på takterrassen blev det. Barn kan roa sig i timmar med två larver de hittar i en blomma. Larver som äter upp och förstör blir två små gulliga djur man...

Av Sara - Lördag 27 april 14:44

Benjamin var till Bolivia några dagar på en konferens. Han fick agera tolk åt några pastorer. I torsdags kom han hem en snabbis och åkte sedan till norra Peru. De har flera läxor varje dag, även Vilhelmina som går i lite mer åt förskoleklass hållet...

Av Sara - Torsdag 25 april 01:30

Igår efter skolan samlades Vilhelminas klass i lekparken. Alla i sina skoluniformer. På dagens promenad med Frid träffade vi några polishästar, passerade en hundpark där hundarna får springa fritt, ett rikemanshus med havsutsikt och dörrvakt....

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards