Alla inlägg under mars 2011

Av Sara - 26 mars 2011 10:11

      

Ännu en dag, ännu en ändes dag
Vi har en evighet
Vi lever och andas
Och älskar varann
I en dröm som e sann
Ännu en dag, känner vi lust att leva
Livet är här och nu
När skymingen faller är allt jag vill ha
Ännu en dag
(Carola)




Av Sara - 25 mars 2011 13:48

 

På måndag börjar kursen jag ska gå "Ledarskap och ledarutveckling 50% på Internet".

En helt nätbaserad utbildning om ledarskap..spännande!

Känner mig ringrostig ibland som ledare och behöver lite utveckling på det området..

En bra ledare ska kunna se sina medarbetare och deras behov, våga ta konflikter, kunna lyssna, kunna delegera, våga vara obekväm och dessutom fixa pappersjobbet med allt vad det innebär..

Så det känns bra att få lite mer kött på benen..

Men jag gillar verkligen mitt jobb  .


Jag har äntligen lyckats komma igång med träningen och det känns toppen..

Löparskor, skidor eller baddräkt på.

Nu ska vi börja räkna steg på jobbet oxå..

Bara man inte får träningsmani på köpet  ..

Nu sitter jag och tittar på mitt diskberg som ropar på hjälp..måste väl ta itu med det..så ha en superbra helg och kom ihåg att andas och känna lugnet..

Kramiz


Av Sara - 23 mars 2011 06:51




                                              

Onsdag morgon..ikväll Lycksele igen.  Jag skulle väl kunna köra den vägen sovande..en av Sveriges tråkigaste sträckor...Vilhelmina-Lycksele.

Tur det finns bra musik som gör vägen lite kortare...

Simmade igår och känner av lite träningsvärk. Skönt att träna och ta ut kroppen...

Huvudet är segt som sirap och jag samlar kraft att kliva upp och möta den vackra dagen.. Snart får jag träffa alla härliga barn som förgyller tillvaron och bara  är härliga som barn är... Vovven sitter bredvid sängen och undrar om han ska få gå ut en sväng.. Jag längtar efter en kopp kaffe. Klockan tickar på.

Hoppas ni får en underbar dag med en massa lyckostänk som regnar över er.

Kramiz

Av Sara - 21 mars 2011 19:03

                                 


    

Hoppet är regnbågen över Livets brusande flod.


Av Sara - 14 mars 2011 19:19


  




                

Fjälltur i helgen..så underbart vackert!

Skidor, skoter, god mat, bastu, eld,

Fjällen är underbart!

Tog lite snöbilder, bilder på frostat glas...

Nu tillbaka i verkligheten....

Ska ut med vovven nu..

Kramiz


Av Sara - 9 mars 2011 20:34



  

Bild från Cochabamba..har inget med texten att göra men finns i mitt minne..

texten handlar om en lite annorlunda "resa"..


En läkare sa till mig en gång att det är vackert inuti tarmarna..det kan man ju inte tro.

Men idag fick jag vara med på en resa in i tarmarnas värld..intressant faktiskt.

Fast jag ska inte gå in på några detaljer i detta ämne..blir för mycket sjuksnack..och det kan jag ägna mig åt senare i livet.

Men en sak kan jag säga att Lycksele Lasarett håller bra klass, bättre än Umeå faktiskt om man bortser från patienthotellet som var toppenbra.

Sen tycker jag det är rätt skönt att åka buss..Sitta och filosofera, prata i telefon, läsa eller se en film..

Men nu är jag riktigt trött..

Sitter på underbara Malgonäs..

Ska se en film och slappa lite innan sängläge intas..

kram



Av Sara - 8 mars 2011 15:20

  



Sitter på Björken i Umeå, patienthotellet vid lasarettet.

Skönt med lite hotellkänsla. Hotellsäng, softa och se TV.

Bara lite trist att jag inte får äta den goda maten  

Väntar nu på kusin, kul med lite sällskap och så får hon använda min matkupong..perfekt..

Nu har pengarna vi samlade in för Delia kommit till Bolivia.

Nästa torsdag ska hon få dom.

Sen kan jag ge mer information.

Känns jättebra och spännande att få höra hur det gått.

Vi planerar nu för ett nytt Loppis den 16 April på Pingstkyrkan i Vilhelmina.

Vi har inte bestämt ändamålet ännu,men det kommer..

Våren är på gång, äntligen lite sol o värme igen.

Då vaknar livsandarna åter..

Ska åka upp till fjället i slutet av veckan, blir skojsigt..

Har bestämt mig för att åka tjejvasan nästa år så är det någon som vill haka på..säg bara till.

Så fort jag bara orkar ska jag börja min träning inför detta, kul!

Första skidturen blir till helgen.

Tjao




Av Sara - 6 mars 2011 15:43

         

 Har haft stalljour i helgen.

Mockat skit, fixat käk till hästarna och

släppt ut och in.

Sen har jag och Amelia ridit med Pontus som fotograf.

Det ligger nog på min tio i topp lista här i livet att ta en galopp så snön sprutar.

Det har oxå varit marknad i helgen fast jag har inte gått en meter där..

Utan har istället besökt XL bygg och dollarstore.

God middag hos föräldrarna var ett bra inslag i min helg.

Har inte bloggat mycket på sistone,,vilket beror på en hel del.

Mycket just nu..

But  the lifes go on:)

Ska fixa lite käk innan Amelia och Pontus drar på läger i Sorsele..

Tjao


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards