Direktlänk till inlägg 15 april 2024

Peru

Av Sara - Måndag 15 april 13:37

Jag kommer åka två gånger/år till Peru. Igår startade min första resa till Peru sen Benjamins flyttade hit.
Det var ju ett tag sedan jag flög till Sydamerika. Hade gruvat mig lite för resan, bytet i Amsterdam och den långa etappen över Atlanten. Första gången jag reser till den här världsdelen ensam.
Men förutom att jag var rätt trött så var det en väldigt bra resa.
Efter en lång väntan på mitt bagage kunde jag äntligen gå ut och möta Frid och Sofia. Vilken kille. Först vänta på farmor en lång stund, sen vänta på taxin. Han pratade på oavbrutet.
Efter mat och prat kom så resten av familjen som hade varit på barnkalas.
Idag ska jag följa med till skolan och utforska närområdet. Så en utlovad glass till Frid förstås.

 
 
Ingen bild

Vivi-Anne Ottosson

Måndag 15 april 14:00

Så spännande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Söndag 28 april 01:09


Trötta barn idag. Vi försökte ta oss ut, men fick ställa in. Tur vi har takterrassen. Så en heldag på takterrassen blev det. Barn kan roa sig i timmar med två larver de hittar i en blomma. Larver som äter upp och förstör blir två små gulliga djur man...

Av Sara - Lördag 27 april 14:44

Benjamin var till Bolivia några dagar på en konferens. Han fick agera tolk åt några pastorer. I torsdags kom han hem en snabbis och åkte sedan till norra Peru. De har flera läxor varje dag, även Vilhelmina som går i lite mer åt förskoleklass hållet...

Av Sara - Torsdag 25 april 01:30

Igår efter skolan samlades Vilhelminas klass i lekparken. Alla i sina skoluniformer. På dagens promenad med Frid träffade vi några polishästar, passerade en hundpark där hundarna får springa fritt, ett rikemanshus med havsutsikt och dörrvakt....

Av Sara - Tisdag 23 april 18:22


Benjamin tog flyget till Bolivia inatt och Sofia fick åka till Sverige, då hennes mamma är sjuk. Så det blir jag och barnen i några dagar. Lär mig lite fler spanska ord varje dag och sen finns ju google translate. Så det ska nog gå bra. Har lämna...

Av Sara - Måndag 22 april 03:05

Benjamin hann med tre Gudstjänster idag. Jicamarca, Canto Rey och nu ikväll Magdalena. Benjamin tolkade åt Albin från Värnamo. Jag har varit med barnen. Vi har lekt på takterrassen och varit på lekplatsen. Strålande sol. Kyrkan i Jicamarca Sönda...

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards