Alla inlägg under januari 2016

Av Sara - 28 januari 2016 13:47

     

  

Nu sitter jag efter en händelserik dag på snötåget från Mora. Två sträckor var inställda. En fick jag åka bil med lokföraren. En fick jag taxi. Tummen upp för SJ som hjälpte mig komma så långt. Det blir vackrare och vackrare ju högre upp jag kommer. Trevliga människor,intressanta samtal och några koppar kaffe har förgyllt min dag. Enda smolket i bägaren är att jag inte hinner upp till Vilhelmina. Men får snart träffa min goa Annica. Så skönt att vara ledig efter grymt hektiska arbetsdagar. Ha en underbar dag alla fina människor <3



Av Sara - 23 januari 2016 09:27


 

Jag tänker på tiggarna i Vilhelmina och den kyla som är där. Mirella, Johan och Avran de som befinner sig i Vilhelmina nu bor tillfälligt på missionskyrkan fram till sista januari. Sedan måste de sova i bilen. Jag kämpar med att hålla värmen i huset vi hyr och det har varit riktigt kallt inomhus i några veckor, hur mycket jag än eldar. Jag har varma kläder och mössa inomhus. Men vad har jag att klaga på? Ingenting. Jag har ett hus att bo i. Tänk om jag istället skulle bo i min bil, då skulle jag verkligen frysa. Jag fick information igår och en vädjan om hjälp för dessa tre tiggare och därför skriver jag här. Finns det någon som har plats och hjärterum för dem? Jag blev så glad en kväll när jag följde med min bror här i trakterna och hälsade på tiggarna. En underbar kvinna hade upplåtit sin sommarstuga till dem och de slipper sova i bilen.  Jag vet att många hjälper dessa människor i Vilhelmina och det gläder mig, så min förhoppning är att detta också ska lösas.  Ha en underbar helg och var rädda om er och om varandra.

Kram

Av Sara - 9 januari 2016 22:29

 

Känns ibland som jag bor på jobbet. 24 timmars pass nu, med några timmars sömn mitt i. Det hinner aldrig bli tråkigt och ibland händer det lite för mycket på en och samma gång. Men just nu är det lugnt och jag tar en paus. Började dagen med att göra en snöängel. Ingen hakade på utan de stod och tittade ut genom fönstret när jag låg där i snön. Underbart med snö och speciellt pudersnö. Överraskande att det skulle komma så mycket här i söder. Planerar att åka slalom någon dag innan snön försvinner. Inte backar som i Vilhelminafjällen, men åtminstone en backe. Sen vill jag börja rida och gymma igen. Vet bara inte hur jag ska få in det i schemat. Roligt att träffa tiggarna igår, men klart jag går igång på det och vill göra en massa. Igår hade jag lite egentid och njöt av att se på film. Ett av mina ego nöjen är att se på film ensam...eller med någon annan filmintresserad. Igår blev det "så ock på jorden". Den var rätt bra. Tänker på min resa som väntar i sommar, då jag ska gå pilgrimsvandringen. Ska snart börja planera för den, vilket känns spännande. Vi satsar på att gå 25 mil på två veckor, så dags att börja träna upp flåset igen. Längtar sjukt mycket efter att träffa barnen och ser fram emot varje gång det händer. Längtar också efter mannen som befinner sig 500 mil bort. Saknar mina vänner och familj. Livet är spännande och man vet aldrig hur nästa dag ser ut. Träna på att leva i nuet, så gott det går.

Ja, det var lite från min vardag.. Lite tråkigt blogginlägg, men har inte så mycket annat att göra just nu. 

Till alla där ute..Ha en trevlig lördagkväll och sov gott 

  

Av Sara - 9 januari 2016 10:06

Skönt med vinter här i södern. Julen har bara rusat iväg och jag har fått ha mamma,pappa och syskon här, vilket har varit roligt. Uthuset brann upp under julen och det var full uttryckning här en natt med brandkår, polis och ambulans. Blev bla av med all ved, men lyckades fixa nytt. Hann också rädda bilarna som var parkerade nära. hade kunnat gått mycket värre, så är tacksam att det gick så pass bra. Jobbar för fullt och mannen bortrest. Eldar i kökspannan så den går varm. Igår följde jag med min bror och fru till tiggarna här i området. Det var ett intressant möte där vi fick ta del av deras situation. En vänlig kvinna har upplåtit sin stuga till dem så de slipper sova ute i bilar och frysa. Sen har jag haft kontakt med tiggarna i Vilhelmina. Mirella ringde först och hon verkar inte må bra. Romeo har också ringt och frågat om jag vet av något boende. Det är kallt i Vilhelmina. Jag vet att någon av dem fått tillfälligt boende någon natt och att de också sovit på busstation. har varit mellan 3-6 tiggare. Sen fick jag veta att de blivit utkörda från busstation i denna stränga kyla, vilket oroar mig. Jag har pratat med några underbara medmännniskor i Vilhelmina som verkligen vill hjälpa och gör så gott de kan. men det skulle behövas en hjälpgrupp som i tex Umeå för att hjälpa tiggarna, så inte några få ska behöva dra hela lasset. Jag önskar er alla en underbar dag!!

   

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards