Alla inlägg under februari 2013

Av Sara - 28 februari 2013 10:00

 


Sänder en varm kram till dig

Du finaste vän

Smärtan i ditt bröst

gör mig ont.


Så många varför sänds upp mot skyn

Hoppas du får svar en dag

Ditt inre blöder

Tårar som väter din kind


Älskade vän

Du finns i mina tankar

och du kommer alltid att vara min finaste vän

Då, Nu och för alltid

(sara)

Av Sara - 19 februari 2013 19:04

En arbetskompis har peppat mig att vi ska träna på morgonen innan jobbet..

Hade börjat lite smått innan men nu känns det skoj när vi är fler..

Lite träning och sen bubbelbad innan jobbet..inte dåligt..

Jag tycker om att träna eftersom det ger mig mindre värk och mer energi..

Så för att diva mig lite extra så lägger jag ut en träningsbild..;)

Ta det inte seriöst..

 

Av Sara - 18 februari 2013 18:51

"Jag kan aldrig aldrig glömma då jag fick frid med Gud

och blev klädd i högtidsskrud

som en Jesu Kristi brud.

När mitt hjärta renat blev uti Jesu dyra blod

och han gav mig liv  ja liv i övernog.


Jag är härligt löst och fri

ifrån syndens slaveri.

Nådens sol för mig upprann och jag vet att det är sant.

Vandrar jag i tåredalen, friska källsprång porla fram.

Sorgens toner byts i jubel till Guds lamm.


Jag har valt att följa Jesus på livets smala stig

om än motgång möter mig

löftets stjärna slocknar ej

Snart skall jag få möta Jesus i härlighet och makt

han skall hämta mig från jorden har han sagt


Jag är härligt löst och fri...


Vägen går mot ljusa höjder och ned i sorgens dal

ifrån glädje och till kval.

Men till slut i himlens sal

där ska bröllopsfesten firas och jag får vara med

Vid den tanken blir mitt hjärta fyllt med frid.


Jag är härligt löst och fri..."




Den här gamla sången älskar jag..

Börjar oftast gråta när jag hör den..

Är så tacksam att jag har min tro som bär mig alla dagar.

Både ljusa och mörka..


Av Sara - 14 februari 2013 21:52

Det är ju fint med en allahjärtansdag på sätt o vis..

Men ännu bättre om alla dagar får oss att uppmärksamma varandra, säga snälla saker åt varandra och överraska varandra..

Jag fick en bukett rosor  och visst blev jag glad över det..

Sånt värmer alltid i hjärtat.

Sen hade en kille på skolan lagt ett hjärta i min toffel när jag kom till skolan i em..där han skrivit så fint..

När barnen var små gav jag dem små presenter men blev inget sånt idag..

Men läser ni detta ska ni veta att ni är det bästa för mig och jag älskar er över allt!!

Kunde jag ge nått för att visa min kärlek skulle jag göra det..men bättre att visa det genom handling o ord.

Kram  


     


Av Sara - 14 februari 2013 08:45


 


Jag var hungrig och ni gav mig inget att äta, Jag var törstig och ni gav mig inget att dricka, jag var hemlös och ni tog inte hand om mig, jag var naken och ni gav mig inga kläder, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte. Då kommer också de att fråga: ’Herre, när skulle vi ha sett dig hungrig eller törstig eller hemlös eller naken eller sjuk eller i fängelse och lämnat dig utan hjälp?’ Då skall han svara dem: ’Sannerligen, vad ni inte har gjort för någon av dessa minsta, det har ni inte heller gjort för mig.

Matt 25


Det som skrämmer mig idag är att SD växer och att människor tycker att vi tar in för många invandrare i Sverige.

Invandrarna tar inte våra jobb och våra pengar..utan dom tar jobben vi inte vill ha och ger mer inkomst för Sverige.

Vi har plats för dom..flera lägenheter står tomma och vi har stort utrymme i Sverige..

Så det är bara människans ego och rädsla för främmande saker som gör att människor inte vill ha andra här..

Se om ditt eget hus och skit i andra..

Läste att direktörslöner ökat otroligt mycket..

Ur aftonbladet idag

"Medan en industriarbetares lön i snitt ökade med 1600 kronor under perioden 2006 till 2008 ökade direktörernas löner med 47 726 kronor under samma period. I procent blir siffrorna 7,8 procents löneökning för arbetarna och 18,8 procent för direktörerna under samma period. 

 Granskningen visar att enskilda direktörer under perioden i flera fall fått löneökningar på över 100 procent – i ett fall mer än 200 procent"

Kanske är det där samhällsproblemet sitter?

Klass skillnaderna blir bara större och större..

Vi tänker mer på oss själva..

" Det du vill att andra ska göra för dig ska du göra för dem"

       

Av Sara - 9 februari 2013 22:08











Älskar er mest av allt!

 

         

               

 

                                                          

     

Av Sara - 9 februari 2013 18:31

Världsrekord för stoplsittarna vad gäller kyla och ändå satt 6 st kvar till slutet.. Bra jobbat!

Trots frysna fötter till gränsen för köldskador och sitta vaken i 48 timmar så gick det ändå..

När jag låg i värmen under täcket och såg dom frysa där ute var sängen extra skön.

Men ändå funderar jag på att anta utmaningen för kommande stolpsittning..

Men dålig förlorare som jag är skulle jag nog plåga mig till slutet.

Tror faktiskt jag skulle kunna klä mig men tristessen och att behöva gå på toaletten skulle vara värre..

Idag var det strålande vackert ute med bröllop, snowboardåkning och avslut på stolpsittningen..

Kallt och vackert!

             


Av Sara - 6 februari 2013 22:58

 


Våga släppa taget

Om det som varit

Det som varit kommer aldrig tillbaka

Framtiden har vi inte sett

Idag är idag..lev nu


Minnen finns kvar

Både svåra och glada minnen

Sår läker men ärren finns kvar

Lyckliga stunder lagras


Våga släppa taget

Se framåt

Gläds över gulkorn av lycka

som kommer förbi


Du kan inte leva om ditt liv

Men du kan göra det bästa 

av det som är nu och framtid

Ta vara på det!

(sara)

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards