Alla inlägg under juni 2014

Av Sara - 30 juni 2014 22:03

Så var jag framme i Monas stuga.. Vilket paradis. Havet på ena sidan och sjön på andra.. Nu ska jag njuta

Av Sara - 29 juni 2014 19:36

Då var jag hemma igen.. Tvättar, gör matlådor och packar igen. Imorgon kör jag till Byske för några härliga dagar vid havet.. Jag kommer mest troligt att hålla mig borta från alla sociala medier så det kan vara svårt att nå mig. Jag ska njuta av lugnet före arbets stormen som varar resten av sommaren.. Så ni får ha det riktigt bra och fånga dagen!!
Lägger ut en bra text jag såg för ert tag sedan.

Av Sara - 28 juni 2014 20:56

Blev en umeåhelg efter Malta. Måste utnyttja min korta semester. Några timmar med Amelia sen drog hon hemåt.. Tack Amelia för en underbar vecka :-)
Jag stannade en natt hos moster där det var kalas med god tårta och sen sov jag fantastiskt bra. Solen har lyst idag och Ibrahim kom till mig.Det är beachvolley och cruising på stan. Vi har lyxat till det på vår enda gemensamma semester och bor på Comfort Winn. Vilken fantastisk utsikt från rummet. Hittade billigt boende på stans nyaste hotell, vilken tur.. Måndag inleder jag sista semester veckan med att köra till Skellefteå med Ikaros och Mona som sällskap. Ha en underbar helg!!

Av Sara - 27 juni 2014 02:57

Klockan är 02.42 och jag försöker få tiden att gå :-).. Det händer mycket runtomkring mig. Amelia sover inbäddad i kläder och handduk. Några tjejer sitter och fnittrar. Flera vakter och poliser har precis gått iväg efter att en lång stund pratat med en spansktalande man här bredvid. Folk sover eller försöker sova lite här och där, sittandes eller liggandes..En sak har jag lärt mig till nästa ev arlanda övernattning..att jag måste ta med en filt eller sovsäck..Så kallt att sova här. Solbrännan kliar vansinnigt och jag måste snart masa mig iväg till en toalett.. Saknar hettan på Malta och funderar på nästa resmål. Ja, det var nattens reseskildring från en bänk på arlanda.. Imorgon natt får jag sova i en säng hos kära moster, ska bli riktigt skönt :-)

Av Sara - 26 juni 2014 22:04

20 grader kallare när vi står på svensk mark igen.. Förbereder oss för en natt på arlanda. Inatt blir det alla kläder på så vi slipper frysa på bänken :-).. Men vad har vi att klaga på? Träffade hemlösa Nina vid T-centralen idag. Nina bor vid en container och blir ofta bestulen på det lilla hon har.. Jag köpte en tidning av henne.. Vi samtalade och tog varann i hand. Nina en fin och varm kvinna. Hoppas jag träffar henne igen.. Sen träffade vi Anna, kul.. Nu har Amelia kommit med en värmande kopp te.. Sov gott

Av Sara - 26 juni 2014 09:45

Hem till kylan igen.. Inte så lockande precis. Igår var det 35 i skuggan och säkert över 40 i solen. Vi åt på Lavazza som avslut och vilken god fin sallad vi åt. Ja..bara att dra resväskan mot flyget då..

Av Sara - 25 juni 2014 08:30

Hemresan närmar sig tyvärr.. Har varit underbara och avstressade dagar, precis vad jag behövt. Nu ska vi njuta av sista dagen. Lägger ut lite kvälls bilder. Flaskan ni ser var den finaste vatten flaskan jag sett..

Av Sara - 23 juni 2014 13:07

Vi lägger alla pengar på mat och noll shopping.. Igår hittade vi ett mysigt café,Lavazza, med äkta italiensk espresso..mmm.. Vi ska försöka hitta nått billigt sol medel åtminstone.. Det vi har är nästan slut och låg skydds faktor, så det bränner en del.. Men det är det värt.. Började dagen med frukost på balkongen.. Sen nån timme vid polen som en(hemskt jag vet) charter turist..Nu avnjuter vi kaffe och glass sen söker vi nån klippa och hoppar i plurret..

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards