Alla inlägg under mars 2012

Av Sara - 27 mars 2012 20:47

 


"Sanningen ska göra er fria"

Joh 8:32


Av Sara - 27 mars 2012 07:00

Jag var på en så bra Gudstjänst i söndags.

Ungdomarna sjöng,dansade och pratade..

Filmade några små snuttar så varsågod..


 
 
 

Av Sara - 24 mars 2012 15:52



Inte min bil, men en sån här har jag köpt..



Åkte till Umeå igår och köpte en  Nissan Micra..liten, billig i drift och funkar att köra.

Måste fixa en del dock som nya stötdämpare..men vaddå.

Har en bil nu.

Tänk man kan köra 50 mil på 30 liter..inte illa..

Jag undrar om all snö ska regna bort nu..men jag som är en snögillar tycker det är helt ok faktiskt.

Nu längtar jag efter värme o sol.

Bara solen kommer så får det vara vilken årstid som helst.

Tror jag ska se om någon kmpis vill följa med mig ut och dricka lite kaffe..

Ska passa på att hälsa på Amelia oxå som befinner sig på kyrkan i helgen.

Min finaste dotter 

En hästspekulant skulle kolla i helgen, så nu håller jag tummarna och ber att det ska lyckas och bli bra den här gången..

Vill bara tillägga att jag har dom bästa föräldrar som finns..så ni vet.

Hoppas ni har det bra i helgen..

Kram!

Av Sara - 22 mars 2012 19:42


 

Du är min för alltid och bortom tiden, i hela evigheten.

Ingen makt kan ta ifrån dig ditt arv i himlen. Jag vill att du ska inse hur trygg du är!

Även om du snubblar på resan genom livet, kommer jag aldrig släppa taget om din hand.

När du vet att din framtid är helt trygg, är du fri att leva ett rikt liv idag.

Jag har förberett den här dagen för dig noggrant och med omsorg.

Försök att närma dig dagen med en mottaglig attityd, istället för att se den som en tom sida som måste fyllas. Var uppmärksam på allt som jag gör.

Detta låter enkelt, men det kräver en djup förtröstan, som grundar sig i vetskapen om att

min väg är fullkomlig.

(Ur andaktsboken " Jesus kallar på dig")






Av Sara - 17 mars 2012 19:06

 


Har stalljour i helgen...

Åkte tidigt imorse från Vilhelmina för att släppa ut hästarna..solen strålade i Lycksele..

Hästarna ut..ge dom hö och vatten

Sen te hos syrran.

Spånköp..stallet igen..hö..mocka..

Och så kom Daimlers spekulanter med transporten med sig..vågat.

Direkt dom klev ur bilen kände jag att det här blir nog inge bra..

Ja ja..måste ju ge dom en chans åtminstone.

Så in med hästarna..borsta och sadla och sen ut till paddocken.

Men Snälla Daimler uppförde sig inte så bra som han brukar och känslan steg hos mig..

Tjejen som skulle vara så duktig verkade osäker och mamman var orolig för allt..
Jag började förbereda ett tal inom mig att säga åt dom att det här funkar inte..
Men först skulle vi rida ut. Halkigt och blåsigt värre gjorde ju inte saken bättre. Tur hästarna är helt orädda för såna saker..Men min känsla blev större och större..jag säljer inte till dom här.

Och tänk vad lättad jag blev när vi kom tillbaka och mamman kom och sa att vi får avvakta..Pust!

Jag vill ju så gärna att hästarna ska få det bra. Dom är så genomsnälla o goa och värda ett gott hem.

Tror Damlier var så smart idag att han visade oss att han inte ville följa med dom

Snart dag att åka tillbaka och släppa in dom för natten..

Hoppas nu att någon ny serös köpare hör av sig.

Sov gott!

Av Sara - 16 mars 2012 10:35


Jag har fått annonser,mail och telefonsamtal på hjärnan.

Ska ju sälja hästarna och folk mailar, sms:ar och ringer. Jag håller knappt isär vem som är vem.

Sen letar jag efter en bil och det blir också en massa mail, sms och telefonsamtal.

Så igår när en bilägare ringde upp mig efter kontakt trodde jag först det var en hästspekulant..

Förvirrande..häst..bil..häst..bil

Hoppas bara allt ska ordna sig.

Att få hästarna till goda hem och få hem en bil..

Och vilken bil är bäst, billig i drift..inte rost..besiktigad osv..

Inte min grej att hitta den bästa bilen direkt.

Men den måste vara billig!

Thats it!

Av Sara - 14 mars 2012 21:35

      



En kvinna från Robertsfors är intresserad av Daimler..hon ska kolla i helgen.

Vad ska hända med min prins då?

Tänk om han kunde få komma till nått hem för pensionerade hästar och få ett skönt och bra liv de sista åren i hans liv..Får hoppas det ska lösa sig.

Kunde jag ta hem honom så skulle jag med glädje göra det..

Men lite svårt nu och han behöver vänner och utrymme.

Min kära Lappen.

Hoppas oxå att Daimler ska få det toppenbra och inte behöva flytta nått mer sen.

Har haft en bra kväll med Patricia..snön föll och det var så skönt ute ikväll..

Tog lite kort vid snökyrkan.

Nu vill jag att våren ska komma och solen ska värma...

Jag letar efter en billig bil nu..Hade tänkt klara mig utan men är lite svårt här...Så ut på bilspan alltså.

Lite ointressant blogg inlägg ikväll..men så är det ibland..inte mycke vettigt att skriva om.

Ha det gott där ute.

Kram

 



Av Sara - 10 mars 2012 16:14



    

Såg din tomma blick.

Förstår din kamp

Du behöver hjälp och stöd

Vill att du ska se ljuset där i slutet av tunneln.


För det finns ett ljus.

Även för dig.

Men svårt att orka när all kraft är slut.

Och man bara ser mörker.


Ta den utsträckta handen.

Kämpa inte ensam

Det finns hjälp som väntar

På dig.

(sara)

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards