Alla inlägg under februari 2012

Av Sara - 28 februari 2012 21:58

 


Om man blir påhoppad för något man inte gjort.

Om man blir orättvist bemött.

Ska man svälja och gå vidare.

Eller ska man stå upp för sig själv.

Stå upp för vad som är rätt och fel.

Man måste väl vara rädd om sig själv också.

Inse sitt eget värde.

Sin egen värdighet.

Inte bli trampad på.

Man ska tåla kritik och sanningar.

Men om det är helt obefogat,

måste man vara rädd om sig själv.

Eller hur...

(sara)



Av Sara - 27 februari 2012 21:37

   


När du möter motgångar och motstånd.

Ge inte upp!

Efter regn kommer solsken.

Och det gör dig stark.

Livet har både och

Uppförsbackar

Nerförbackar

och raksträckor

Ibland kommer det plötsligt

En smäll, du inte är beredd på.

Men det går över

och plötsligt lyser solen igen

Ta nya tag

En ny dag

 Med nya möjligheter

(sara)


Av Sara - 26 februari 2012 18:23



























Vilken toppenhelg med Amelia..bästa dottern man kan tänka sig 

Vi åkte till Lycksele och hade stalljour..

Fick träffa och pussa på Lappen och Daimler..så fina dom är..

Sen blev det slalom och snowboard i Boxliden..och go´mat på Golden Bar.. 

Imorgon bär det av till Vilhelmina och jobb igen..

Bara att spotta i nävarna..men sova lite först.

Lite bilder från helgen..håll till godo!


                 

















Av Sara - 25 februari 2012 09:23



Idag är det invigning på nya second hand i Vilhelmina..det blir bra det.

About Jesus ska spela upp några draman och kommunalrådet ska klippa band.

Det blir både butik och cafe..en lite mindre variant av second hand i Lycksele..

Jag gillar second hand..

Man kan hitta fynd och samtidigt skänker man pengar till välgörenhet..

Jeans brukar vara det jag oftast hittar..så jag har en del jeans på lager..

Återanvändning, bra priser och medmänsklighet..istället för vinst, kommers och ego..

Förra året sålde Second Hand-butiken för 290 000 kr och delade ut 210 000 kr.

Lysande!

Så kom och besök butiken..Du kan både ge dig själv något fint och hjälpa människor i nöd!

Av Sara - 24 februari 2012 20:50

Pratade med min bror ikväll..om att tänka positivt.. Finns så mycket bra ändå i denna värld..trots krig, sjukdomar o sorger....

Det finns ljus, värme och kärlek..det får vi inte glömma.

Jag är ju trots allt en obotlig optimist och det har hjälpt mig många gånger.

Sitter ofta på balkongen och bara är i nuet och pratar med Jesus..han ger mig hopp och tro när rädsla och oro kryper på..

Låter man det mörka ta över så är man förlorad.

Vad världen behöver är kärlek, värme och omtanke om varandra.

Så se din medmänniska..ge ett uppmuntrande ord..gläds åt det lilla och tänk goda tankar om dig själv och om andra.

Som att mitt i ett krig, när bomberna smäller utanför dörren ändå försöka hitta på roliga saker med barnen, ge blod åt de sargade..det är kärlek det!

Jag vet, jag är väldigt djup ibland..men det är jag..med många tankar..

Skönt att skriva av sig..



Av Sara - 23 februari 2012 21:56



Kan du sätta dig in i hur det känns att vara mitt i kriget?

Se barn dödas framför ditt ansikte.

Försöka hjälpa och hålla i människor som dör i din famn..¨

Ge blod på lasarettet för att försöka rädda någon.

Höra bomberna utanför ditt fönster..

Få dina barn att tänka på annat istället för att skaka av skräck..

Inte veta om du vågar ut för där väntar soldaterna..

Inte kunna ta dig någonstans för risken att bli gripen och dödad..

Se döden och smärtan rulla som en film i ditt huvud..

Efter dagens händelser..efter dagens skräck..

Kan du sätta dig in i det?

Människor lika värdefulla som du och jag!

(sara)


Av Sara - 23 februari 2012 09:26


Som ni vet så älskar jag solen..den gör mig så glad..

Tog lite bilder från köksfönstret och balkongen..

Granen står kvar utan belysning..men den är så fin så jag har inte kunnat slänga den..litte udda får man väl va ibland.. Balkongen är som en oas för mig..Där njuter jag av solen, dricker te och läser en bra bok..

På kvällen tänder jag ljus..mys..

Min vackra amazonaslilja blommar..

Livet kan va rätt skönt ibland..om man lär sig se det lilla...det vackra och det varma..

Njut av dagen!

Kram


        

Av Sara - 22 februari 2012 21:09

Hur umgås man med folk igentligen..

sms:ar, chattar, ringer och glor på facebook.. istället för att träffas och prata..dricka kaffe..bara umgås..

Jag jobbar..kör ett träningspass och är sen rätt osocial mellan varven..tråkig eller bara trött.

Fick besök igår av fina vänner och vad bra det kändes..värmde liksom.

Det borde man ju göra oftare..

Jag trivs att vara ensam..ja visst..

Men det är ju roligt att dela tankar och upplevelser med andra också.

Borde man göra oftare..

Känns bra att börja träna igen i alla fall...måste få tillbaka energin igen..

Komma igång och bli mer social.

 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards