Alla inlägg under juli 2015

Av Sara - 30 juli 2015 20:55

Slätte hos bror med familj. Ezekiel fyller 3 år. Varierad väderlek med regn och sol om vartannat. Imorgon,en spännande dag i Karlsborg. Hoppas ni njuter av sommaren trots brist på sol.

Av Sara - 29 juli 2015 08:59

Så vackert i Dalarna. Sushi i Mora med finaste ToveLina. Kvällspromenad med kära kusin i Rättvik

Av Sara - 28 juli 2015 11:09

Underbart att få träffa Annica och dessutom ha sol. Middag på filt i solen,cykeltur och sen vandra på stråket och lyssna på bra musik. Kvalitetstid?

Av Sara - 24 juli 2015 19:55

 


Vad driver en människa att lämna sina barn, sin bostad(om man har någon) för att åka till Vilhelmina och förnedra sig själv genom att sätta sig på marken och tigga? Hopplöshet, maktlöshet att förändra sin situation, hjälplöshet att inte kunna ge sina barn det de behöver. Det driver dessa människor att sitta och tigga dag efter dag. Imorgon åker Corina och hennes man hem. De har inte pengar till biljett hem, Corina är sjuk och det är problem med barnen. Vem ska hjälpa dem? Jag önskar jag kunde göra mer. Jag önskar jag slapp höra alla negativa kommentarer om att det är ligor bakom tiggandet eller att de tjänar så mycket pengar. Såna kommentarer gynnar ingen.

Jag är så tacksam att jag är född i Sverige, att jag har ett boende och mat för dagen. Samtidigt är det så svårt att veta att det finns så många människor, människor med samma värde, samma känslor, samma längtan som har det så svårt. Som får kämpa varje dag för att klara av sin vardag och försöka vara en god förälder som kan ge sina barn det vi ser som självklart. Mat, en bostad och skolgång. 

/Sara

Av Sara - 18 juli 2015 16:33

Nu är jag arbetslös och tänker vara ledig några veckor innan jag börjar gruva mig för vad som ligger framför. Eller jag gruvar mig nog inte,tänker att det ska nog lösa sig. Akassa har jag inte så behöver förstås hitta något jobb. Just nu tänker jag i alla fall vila lite. Är hos Mona och njuter av ledigheten. Blir några timmar på trästocksfestivalen i helgen. Sola när solen behagar titta fram. Annars bara ta det lugnt. Tröttheten är min följeslagare,så bara att acceptera.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards