Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Sara - 3 juni 2014 20:40

   
 

Idag blev jag igen påmind om hur viktigt det är att se sin medmänniska.

Kanske någon nära dig eller någon du ser på din väg.

Någon som behöver ett tröstande ord, uppmärksamhet, en kram eller bara ett leende.

Livet är skört och många går omkring och mår dåligt.

Jag har också fått se att Gud verkligen bryr sig om oss, mitt i vardagen. 

Hur bön kan hjälpa och rädda.

Jag hoppas att jag kan vara en bra medmänniska som har öppna sinnen för det viktiga i livet.

Att jag ser mina medmänniskor, ser att bakom en ibland glad fasad döljer sig ett lidande,

en längtan efter att bli sedd.

Att sträcka ut en hjälpande hand, att skicka iväg ett sms, att ringa ett samtal, att ta mig tid att besöka en ensam..

Ja listan kan göras lång och en människa kan inte rädda alla, men alla kan rädda någon.

Var rädd om varandra, slösa inte bort tiden på bråk och onödiga konflikter.

Sen får vi inte heller glömma att ta hand om oss själva. 

Jag är viktig!

Jag behöver inte prestera, ha bästa betyg för att betyda något.

Jag är bra precis som jag är.

Försumma inte dig själv..

Stå upp för dig själv, Tyck om dig själv och inse att du är viktig och värdefull..

Älska din NÄSTA som DIG själv..

Kram!




Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards