Alla inlägg under maj 2010

Av Sara - 30 maj 2010 18:05

  

Morsdag

 

Min mamma är den bästa för mig,

Allt sedan jag var en liten tjej.

Fyra syskon som fick uppleva mammas kärlek,

Hennes trygga famn och smek.

 

Mamma tack för alla år,

som du frågat hur vi mår.

Livet det går upp och ner,

men samma kärlek du alltid ger.

 

Jag tycker du ska njuta av livet nu!

Det är du värd efter alla dessa år.

Unna dig själv at vara bara du.

Ta vara på tiden du får.

(Sara Edman)

 

Grattis på din dag mamma!

Själv fick jag några gulliga grattis sms.

Jag har ju så klart världens bästa barn också

kram kram

 

Av Sara - 29 maj 2010 13:29

     

Du lämnade avtryck i min själ,

spår i mitt hjärta.

Det blev ett smärtsamt farväl,

och en djup smärta.

 

Men vem har sagt att livet bara innehåller ljus,

det finns så många stänk av smärta.

Vem tror på lyckorus,

när det blöder i ett hjärta?

 

Ta vara på varje glädjeminut,

ta vara på varje lyckorus.

Livet tar inte slut,

Efter mörker kommer ljus.

(Sara Edman)

 



Av Sara - 24 maj 2010 21:50

  


Till en vän

Du finns där både i skratt och i gråt.

När livet är lätt och när livet är svårt.

Dömer aldrig oavsett varför eller oavsett vad.

Det värmer mitt hjärta och gör mig glad.

 

Allt som jag berättar det stannar hos dig.

Jag hoppas du känner detsamma om mig.

Vi får aldrig sluta skratta,

även när livet gör oss matta.

 

Matta av allt det mörka som vill kväva oss ibland.

När livet känns väldigt långt borta från land.

Då kan vi plocka fram lite solsken.

Sätta oss och njuta på en sten.

 

Du är en av mina finaste vänner.

Tack för att du finns!

(Sara Edman)

 

Av Sara - 23 maj 2010 20:28

 

Min dotter har en så fin hund som heter Ikaros.

Här är han tillsammans med sin bästa hundvän Troja.

Dom bor grannar och brukar springa till varann och leka. 

Ikaros är en blandning mellan samojed och Border Collie.

Han är mycket smart och känner av sin omgivning, förstår många ord och tröstar när man är ledsen, sprallar när man är glad osv.

Det bästa han vet är att få följa med på ridtur,

Då springer han före och visar vägen  ..

Det som är jobbigt för honom är att det skjuts på skutbanan en stor del av sommaren och det hörs rätt väl till oss.

Då vill han gömma sig i källaren och är rädd.

Han är en mycket trofast vän i  alla lägen och en sann familjemedlem.

Ha det gott!




Av Sara - 20 maj 2010 09:47


  


Jag sörjer dig som jag aldrig fick se.

I mina drömmar såg jag dig le.

Mitt hjärta blöder av smärta.

Vet inte vad som skulle få det att lätta.

Kan bara vända mig till Jesus och be.

Det svåraste jag gjort i mitt liv.

Någon klampar på mitt hjärta med stora kliv.

Kvar finns bara en trasa.

Jag kan höra hur det krasa.

Min sorg är så intensiv.

Du lilla ängel som ler.

Jag vet att Jesus dig ser.

Att lämna dig är som att slita ut mitt hjärta.

Vet inte hur jag ska hantera denna smärta.

Hjälp mig Jesus jag ber.

(av sara edman)


Jag skrev den här till en kvinna mitt i sorg.

Du vet...

Ta hand om dig!

kram

Av Sara - 19 maj 2010 14:50

        

Människan formas av den jord hon växer i,

stenig och karg eller varm och generös.

Den kärlek du ger ett barn kommer att knoppa av sig,

blomma och ge frukt under lång tid framöver.


Den här dikten fick jag av min förra arbetsplats Kefas. Jag är så tacksam till er personal, till alla barn som förgyllde min tillvaro. Ni är underbara!

Jag önskar er allt gott nu och i framtiden!

Sen är jag väldigt tacksam för den barndom jag fått av min kära mamma och pappa. Ingen förälder är perfekt men ni gav alltid kärlek!

Tänk alla barn som växer upp utan kärlek. Med rädsla och oro inom sig.

"Välsigna alla barn på jorden käre Gud" en sång vi brukar sjunga..

Ha det gott!

  

Av Sara - 18 maj 2010 23:05

  


En vän
- av Siv Andersson


En vän kan bejaka
och skärpa alla sinnen.
Hon delar gärna tankar,
drömmar och minnen.

Hon lyssnar och besvarar
och vågar alltid fråga.
Och när du är rädd
kan hon få dig att våga.

Hon står vid din sida
när livet är hårt.
Och hon får dig att skratta
åt det som varit svårt.

En vän bryr sig om dig
för hon har dig kär.
Och hon älskar att se dig
precis som du är.


Av Sara - 18 maj 2010 16:53

     

Alla bär vi mask ibland.

Ibland är det bra at ha en mask,

som när man är på ett arbete där man ska vara

trevlig mot kunder,klienter etc.

Fast man har en superdålig dag.

På med "trevlighetsmasken" bara.

Men ibland tar vi på oss masken även där vi inte behöver.

Där vi skulle må bättre av att vara oss själva.

Varför är vi så rädda för att blotta

oss och visa vem vi verkligen är?

Varför tror vi att vi måste vara på ett

speciellt sätt för att passa in?

Passa in i sammanhanget, passa in i gemenskapen,

passa in bland vänner och familj.

Våga släppa masken, våga vara dig själv.

Även om det kostar på.

Våga berätta hur du känner och vad du tror på.

Våga släppa masken!

     



Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards