Alla inlägg under november 2010

Av Sara - 25 november 2010 20:42

 

Trött och ont i magen..fast kul var det:)

Har bakat hela dagen med en kompis och hennes döttrar 4 och 6 år.

Dom var helt otroligt duktiga på att baka, jag är helt imponerad!

Dom kavlade fina, runda kakor..naggade och borstade som om dom inte gjort annat  .. Heja tjejer!

Fast jag åt för mycket som vanligt..men det är ju så gott.

Amelia kom precis hem, snygg som bara den 

någon på frisörprogrammet har fixat hennes hår.

Dags att vara social nu innan sängen tar över.

Sov gott!

Av Sara - 24 november 2010 13:10

Nu har jag sökt ett gäng kurser igen, till våren. Bra att ha ett gäng på lager och sen ta ställning till att gå eller inte gå om jag kommer in.

Var några nätbaserade vilket skulle passa mig bra.

Då kan man ju läsa i hela Sverige och utbudet är större.

Rätt kul att läsa och förhoppningsvis bli lite klokare..

Onsdagar är verkligen segast. Efter 2 långa arbetspass i

Vilhelmina är jag rätt trött..

Men skönt att slappa lite. Elda i kamin, dricka kaffe, surfa lite och förhoppningsvis göra lite nytta oxå..

Så nu måste jag ner till tvättstugan och sen ta itu med disken,

någon ordning får det väl vara:)

I be back...

Av Sara - 23 november 2010 18:12

 

  

Prata inte bakom ryggen.

Prata framför magen.

Gotta dig inte åt andras olycka

utan dela varandras bördor.

Sprid inte skit,

utan spola ner det istället.

Lyssna inte på rykten,

du kan få inflammation.

Tänk gott om varandra.

Alla har något bra.

Glädje smittar!

Sara Edman

 

Av Sara - 22 november 2010 17:38

  

Hittade en bild från arkivet som jag vågar lägga ut då man inte kan se vilka barn det är..

Känns så toppen att vara tillbaka på Kefas..

Kefas betyder förresten Klippa och har ju haft samma namn sedan cafe kefas tiden för alla som minns det.

Så det finns många minnen från dessa lokaler:)

Både roliga och tråkiga.

I tonåren träffades vi här torsdagar och lördagar, fikade och hade skoj.

Sen -90 startade förskolan och tänk vad många barn som varit här under alla år..

Nostalgi!

Nu har jag jobbat färdigt för denna dag. Ska ut till Malgonäs och elda värme..

Sen krypa ner i sängen..skönt!

Ha det gott!


Av Sara - 19 november 2010 14:42

 

Min gammelmoster Greta fyllde 80 år för någon dag sedan..

Har skriviten dikt till henne och min dotter har gjort ett fint kort som vi ska skicka till henne..


Grattis Greta

på din födelsedag.

Vi vill at du ska veta,

att vi vill göra dig glad.


Vi önskar dig all lycka

och många glädjestänk.

Vi skulle vilja smycka,

åt dig en blomsterbänk.


Du är värdefull och fin,

det vill vi du ska veta.

gammelmoster min,

Kära Greta.

(sara edman)

Av Sara - 19 november 2010 08:52

 

Våldets grundläggande svaghet är att det är en nedåtgående spiral,

som skapar just det och därmed frambringar det som det vill förstöra. Istället för att utplåna ondskan, förökar det ondskan.

Genom våld kan du döda lögnaren, men du kan inte döda lögnen.

Genom våldet kan du döda den som hatar, men du kan inte döda hatet. Sådan är gången.

Att löna våld med våld skapar mer våld och gör den natt mörkare som redan saknar stjärnor. Mörkret kan inte driva bort mörkret,

det kan bara ljuset. hatet kan inte driva bort hatet,

det kan bara kärleken.

(Martin Luther King)


Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre och störst av dem är kärleken.

1 Korinterbrevet 13:13


Inledningsord i en bok jag precis läst ut,

Imamens dotter min flykt till frihet.

En mycket bra bok som handlar om en flicka som blir grymt utsatt men väljer friheten trots den fara det innebär.

 

Av Sara - 17 november 2010 10:15

  Iskalla händer

frost i mitt hår

Vita stränder

kalla tår.


Knarrande steg

i vit, mjuk snö

Vinden som teg,

is på sjö.


Stilla och lugnt,

gnistrande vit.

Snö hänger tungt

upp i träden en bit.


En fågel som vaknar

och sjunger en trall,

Den värmen saknar,

uppe i sin tall.


Solen tittar fram,

värmer med liten stråle

Bakom en stamm,

ser man den småle.


In i sitt hus,

bli varm och tina

Elda och tända ljus

Vinter, du fina.

sara edman







Av Sara - 16 november 2010 20:12






 



Hemma i Lycksele igen efter 2 dagar i Vilhelmina o Malgonäs..

Trivs så otroligt bra på jobbet och alla barn är helt underbara  .

Igår var det dags för fotografering och det är alltid lika svettigt.

Beundrar verkligen dessa barnfotografer, vilket tålamod att få till den perfekta bilden.någon gråter, någon tittar bort, någon petar näsan, någon kliar sig i huvudet..personalen tappar koncentrationen osv..

En bild blev jättebra på alla utom jag då som ser ut som ett oooo..ha ha..

Det blir säkert den bilden som väljs..ooo..

Men det bjuder jag på..ooo..

När fotograferingen är över pustar alla ut och trötta men nöjda över att årets fotografering är över sätter vi oss och tar en macka..nice..

När jag sen på väg hem, trött och "tvtittarosofflatslängtande" laddade för stallet och mocka skit får veta att min kära stallkompis fixat allt redan..tänker jag bara. Vilka vänner jag har!! Tack!!

Nu duschen och sen House med te o brasa..nice..

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards