Alla inlägg under april 2011

Av Sara - 28 april 2011 07:00

 



Allt vad ni vill att människorna skall göra för er,

det skall ni också göra för dem.

matt.7:12

För någon dag sedan träffade jag 2 pappor från 2 olika länder,

Irak och Somalia.

Dom hade en sak gemensamt, att dom inte träffat sina barn på 4 långa år.

Den ena hade tonårsbarn och den andre små barn.

Tänk att inte få träffa sina barn på 4 år.

Jag tycker det är nog jobbigt med 1 vecka.

Min dotter åkte iväg till island i 4 veckor..jag saknar henne redan.

Och mina söner är på annan ort, ja en i Bolivia som ni vet.

Saknaden är stor!

Tänk då 4 år med ett säkert mycket slitsamt farväl...ångets, rädsla..

Jag träffade  en afrikansk kvinna på badhuset. Hon skulle få hem sin son som hon inte träffat på 3 år. Han var 13 år och skulle komma med flyget.

Vad lycklig hon var.

Det finns dom som klagar på flyktingar och behandlar dom väldigt illa.

Tänk bara på Migrationsverket som jag tycker inte är så human alla gånger.

Rycker upp små barn från trygghet, kommer mitt i natten och hämtar folk.

Barnkonventionen, följs den verkligen??? Man kan ju undra..

Allt vad ni vill att andra ska göra mot er..ska ni göra mot dem..

Skulle du vilja fly från ditt land?

Lämna dina barn?

Hotas till döden?

Mötas av rasism?

nej..tror inte det..

Kramen

Av Sara - 24 april 2011 11:03

 

Jesus knackar alltid innan han kliver på.

det hade han inte behövt göra.

Det är ju han som äger ditt hjärta.

Om någon har rätt att stövla in,

så är det kristus.

Men det gör han inte.

Hör du den lätta knackningen på hjärtat?

Det är Kristus.

"Nu står jag vid dörren och knackar"

(uppenbarelseboken 3:20)

Och när du öppnar,

så kliver han inte över tröskeln, förrän du ber honom.

(Max Lucado)


Vilket påskväder, sol och värme.

Tänk om livet vore enkelt..bara som sol och värme.

Njut av stunderna..

Kram

Av Sara - 17 april 2011 10:33

  Igår hade vi Loppis för Emanuel Mamani 4 år, på Pingstkyrkan i Vilhelmina.

Det var Förskolan Kefas som ordnade Loppis.

Det kom mycket folk och vi fick sälja en del till mycket billiga priser.

Summan av dagen blev 4160.

Så nu har Emanuel ett bidrag till sin operation.

Jag vill tacka ALLA som hjälpte till!

Ni är fantastiska!

Emanuels situation:

Mamma heter Rebeca och har stora hälso problem, bland annat cancer i livmodern.
Familje situationen är svår, eftersom hon inte kan arbeta, det har också varit problem med hennes man.
Emanuel har tre äldre systrar.
När han föddes hade han ett stort hål i gommen  ( harmynt ). Han har fått hjälp  med två operationer, så nu ser han ganska normal ut. Men tyvärr är det också fel längre ner i halsen, så han kan inte tala, men läkarna tror att om han kan få genomgå  två operationer till kommer han kunna börja  prata.
Varje operation kostar cirka 14000.-kr

Av Sara - 12 april 2011 15:38


    

Ångesten är min syster, rädslan är min bror.

Tiden har stannat, paniken är stor.

Vad gör du med alla känslor som trycker på?

Reptilhjärnan tar över och får dig att gå,

Två steg framåt, ett steg tillbaka.

Du vill ej livet försaka.

Var rädd om livet du har,

vårda din själ.

Så att inte bara spillror finns kvar.

Ta hand om dig väl.

(sara edman)


Av Sara - 9 april 2011 18:41


 



Ta hand om dagens problem

med styrkan som du har idag.

Ta inte itu med morgondagens

problem förrän imorgon.

Du har inte morgondagens styrka ännu.

Du har bara så det räcker för idag.

(Max Lucado)



Gud kommer inte att låta dig

se ditt liv i förväg. Han lovar att

du ska få en lampa vid dina fötter,

inte en kristallkula in i framtiden.

Vi behöver inte veta

vad som ska hända imorgon.

Vi behöver bara veta

att han visar vägen

(Max Lucado)

Av Sara - 3 april 2011 09:39

 


Känns drygt att erkänna..men jag måste nog lägga plugget på hyllan ett tag.

Blev så mycket att hinna så det blev bara ett stressmoment.

Ska fråga om jag få skjuta upp det till hösten eller till nästa vår.

Ska jobba mer i Vilhelmina en period nu istället.

Så är det ju ibland, man måste välja bort saker..hinner inte allt.

Jag är ju en sån som lätt tar på mig för mycket så jag måste försöka tänka om där och vara mer rädd om mig själv..

Så nu fick jag det sagt..

Jag har varit superdålig på just det, att ta hand om mig själv..men nu ska jag verkligen försöka med det.

Är oxå  orolig för min kära Lappen  som har nått fel..han pinkar inte och dricker lite.

Har pratat med veterinär som säger jag ska avvakta och hålla koll.

Han är ju rätt pigg i övrigt.

Inget får hända honom, han är en av mina bästa trognaste vänner.

Ska ta en sväng upp till honom och ge han lite omsorg.

Min goa Lappen..

 

Av Sara - 1 april 2011 13:16

       

 Benjamin och några till besökte Delia och delade ut de pengar vi samlat in för henne. Delia blev väldigt glad och tacksam.

 En tjej i Benjamins team, Emma har skrivit en artikel som förhoppningsvis kommer in i en tidning.

Här är ett litet utdrag från det hon skrivit:

"Delia tar tacksamt emot pengarna under besöket och det syns en livsglädje hos henne trots det hemska öde hon varit med om. Men hon hinner knappt börja räkna sedlarna innan tårarna rinner ner från hennes kinder och hon börjar tacka Gud för den hjälp som hon har fått. Från att ha bott i ett skjul med presenning som väggar till att ha fått operationer betalda och en bostad att bo i och nu ska hon få en bättre tomt".

De pengar vi samlade in går till tomten och lite till..


"Syftet är att köpa en ny tomt till familjen som har en planare mark så att Delia lättare kan ta sig fram.


- Problemet där hon bor nu är att hon har svårt att ta sig ut med rullstolen eftersom gången ut till gatan inte är plan, berättar Klas-Gunnar.


Han berättar också att Delias bror kommer att hjälpa henne att bygga ett nytt hus på tomten"

Det känns jättebra att vi kunnat hjälpa Delia.


Den 16 april blir det Loppis igen och då ska vi mest troligt samla in pengar till en pojke som är harmynt och behöver opereras för att kunna prata. Bor också i Bolivia.

Mer information kommer om detta...

kramen


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards