Alla inlägg under maj 2016

Av Sara - 25 maj 2016 22:45

Jag är så oerhört tacksam till alla underbara människor som finns. Precis när jag som mest behövt det,har det regnat uppmuntran och vänlighet. Livet är underbart. Kärlek. Uppmuntran och Vänlighet. Något vi aldrig får nog av att ge och få. Skölj bort bitterhet och förlåt dem som gör illa. Le,se varandra i ögonen och säg vänliga ord. Till människor på gatan,expediten i kassan, på jobbet och hemma. Livet blir så mycket vackrare och man mår själv bättre. Alla har svåra dagar,dagar de som mest behöver ett vänligt ord eller någon som talar om att man är värdefull. Låt uppmuntran komma före kritik. Det positiva före det negativa. Kärlek istället för hat. Det är svårt ibland och ibland vill man slå tillbaka. Livet är inte fyrkantigt och vi behöver våga se utanför ramarna. Prova tycka om även dem som irriterar och sårar er mest. Även törnen har rosor. Säg goda saker om varandra även bakom ryggen. Luften blir lättare att andas och man ser saker med klarare blick.
Kram till alla därute
Ta hand om er och varandra

Av Sara - 25 maj 2016 10:25

På väg till Skövde för att få den efterlängtade svarta vätskan i mitt blod. Vilken tur det finns järn på påse. Imorgon får jag träffa mina älskade föräldrar och det ska bli så bra. Jag har blivit erbjuden jobb på två förskolor till hösten. Grubblerier på vad jag ska välja. Den ena är en mysig byförskola 500 m från min bostad och den andra en stor förskola inne i stan med mest invandrarbarn. Två helt olika och spännande förskolor med underbar personal. Jag hade gärna klonat mig för att få vara på båda. Jag är så glad för de värdesätter min erfarenhet och utbildning. Sen fick jag frågan om jag var intresserad av en kuratortjänst i Gulldpång..vilket jag gärna hade tagit om vi inte precis flyttat. Det här är precis vad jag behöver nu efter att råkat ut för en människa som lyckats trycka ner och förminska den person jag är. Just nu är jag tillfälligt sjukskriven pga detta. Men det bästa är att det goda i livet överväger det dåliga och att jag vet mitt värde. Du som fått smällar i livet och fått kämpa för att inte tappa din självkänsla,stå på dig och kom ihåg hur värdefull du är! Blir saker inte som man tänkt eller hoppats på, finns andra vägar som till och med kan leda till något bättre. Låt ingen trampa på dig och styra dig dit du inte vill. Omge dig med underbara människor som älskar dig för den du är. Jag är så oerhört tacksam för alla fantastiska människor som finns och för min tro som bär genom allt. Bilderna är från Korsberga vandrarhem och Vetlanda biltvätt ?
Kram

Av Sara - 22 maj 2016 17:52

Ja då gick det lilla flyttlasset igen. Igår hade vi ingen aning om vi ens skulle få tag i lägenhet,men vi visste att vi skulle flytta. Idag fick vi en lägenhet i Korsberga,en bit från Vetlanda. Allt ordnar sig förr eller senare. Ska erkänna att lite pirrigt var det förstås att flytta till okänd ort utan boende. Imorgon ska jag kolla på några jobb och jag vet att till hösten har jag nytt jobb. Har sagt upp mig på mitt nuvarande och kastar mig in i något nytt. I sommar ska jag bara njuta av livet. Åka till Barcelona och vandra. Sen umgås med mina barn och återse saknade Vilhelmina. Livet är fullt av förändringar och man vet inte vad som väntar imorgon.
Ha en underbar kväll
/Sara

Av Sara - 12 maj 2016 19:23

En hel dag på tåget igen. Fram och tillbaka till Vetlanda för att kolla på en lägenhet. Ja,dags att flytta igen. Skulle Ibrahim lyckas få ett jobb norrut så hade vi styrt kosan hemåt. Men det verkar svårt. Verkar inte finnas ett truck eller skogsjobb i hela Norrland att få,trots upprepande sök. Så det blir Småland ett tag i alla fall. Jag har blivit erbjuden några jobb här och där,så får se vart jag hamnar. Förr eller senare kommer jag tillbaka hem. Vetlanda är en trevlig småstad som jag upptäckte lite av idag och tågen går ju även därifrån och norrut ?
Här är det full sommar och jag har tagit mina första dopp. Underbart. Snart bär det av till Barcelona. Längtar mycket. Ha det allra bäst.
Kram <3

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards