Alla inlägg under maj 2012

Av Sara - 29 maj 2012 11:57

   



När du ser på dagen som ligger framför dig, ser du att det finns många val längs med vägen. Den stora mängden möjligheter som dessa val innebär, kan förvirra dig. Koncentrera dig istället på denna dags början, där jag står bredvid dig och kärleksfullt förbereder dig för det som ligger framför. Du måste göra dina val ett i taget, eftersom varje val beror på de val du gjort dessförinnan. Fokusera på min kärleksfulla närvaro istället för att försöka skapa en mental karta över din väg genom den här dagen. Jag ska utrusta dig medan du går, så att du kan hantera vad som än kommer i din väg. Lita på att jag ska ge dig vad du behöver när du behöver det.

(ur andaktsboken)

Av Sara - 26 maj 2012 08:50


 

En blomma som värmde mitt hjärta..av kära sonen..


         


Solen och värmen tinar upp både kropp och själ..underbart och bra början på helgen

Får ha fina Ikaros i helgen och det uppskattas   

Av Sara - 24 maj 2012 22:59

 


Vilken underbar sommardag!

Härlig arbetsdag med underbara barn som liksom jag njöt av solen.. Livskraften strömmar in med solen och värmen..

Jag har nog ett behov av att få se och sitta vid vattnet..och när värmen kommer bada förstås..

Ikväll hälsade jag på Malin i på hennes vackra udde..vilket paradis.

 

Sen tog jag en sen kvällspromenad till Baksjön(måste ju testa den med), satt mig bakom ett båthus och njöt av det stilla och vackra..

     



Igår fällde de 2 stora lärkträd vid församlingshemmet..det blev dagens höjdpunkt för barnen..så spännande att se..

 


 
 

Av Sara - 23 maj 2012 11:57

Jag går eller kör ofta ner till strandvägen och Volgsjön efter en lång dag med jobb och träning, sätter mig på en sten och tittar ut över vattnet..

Igår hittade jag en plats helt för mig själv, satt och filosoferade över livet..

Så underbart vackert och rofyllt..bara lite fågelsång, annars så tyst..

         

Av Sara - 20 maj 2012 20:11

Snart är helgen slut..går alldeles för fort..

Igår kväll var det bodycenterfest på hotellet.

Vi åt god mat, såg på dansshow och hade trevligt.

Men hade ju förstås hoppats vinna nått pris av de som lottades ut..men tyvärr..

   

På väg till hotellet..


 

Dans show med bodycentertjejer..;)


Imorse bar det av till Lycksele för att fira min kära pappa..

Underbart att få umgås med familjen och en extra bonus att en av mina bröder var där..David..

Vi åt tacos och tårta bakad av duktiga Cecilia..

Amelia hade gjort ett fint collage..

Här några bilder av min kära familj(hoppas ni tycker det är ok..)

     

       

Love you all    
 

Av Sara - 19 maj 2012 14:49

Fullpackat med folk och trevlig stämning.

Ännu en lyckad lördag på second hand som den här gången även bjöd på modevisning och körsång.

Vi som var modeller fick både sminka och frisera oss om vi ville..

Här en bildkavalkad från dagen....

                                           

Av Sara - 18 maj 2012 15:19

   

Tänk att Pappa ska fylla 70 år..inte klokt vad tiden går..

Och mina barn är vuxna..Var befinner jag mig..i mitten av livet..känner mig ung och full av energi..oftast i allafall..fast någon ungdom är jag ju inte längre har jag ju insett..;)

Men även en gammal tant som kanske sitter på ett boende kan känna sig som en ung flicka inuti..

Utsidan och rynkorna säger inte alltid allt och alla har vi våra drömmar och vår längtan..trots ålder.

Men som jag skrev i början så fyller min pappa år och jag hoppas han ska få en fin födelsedag och att det ska bli en milstolpe i hans liv.

Jag hoppas också att han ska få många fler fina år med fiske, gemenskap, skratt och härliga minnen

Pappa har humor och mycket klokhet i sig och jag är glad att jag får vara med och fira honom.


 

Av Sara - 17 maj 2012 11:45

   


Jag om några år?

Idag pissregnar det igen..fast jag vet att det behövs ju för att gräset ska växa..men varför på en ledig dag.. Ville ju ligga i solen idag och njuta av ledigheten.. Får bli en promenad i regnet med goa vänner och lite fix inomhus..inte illa det heller.

Igårkväll tog jag en sen promenad till småbåtshamn..helt ensam..så tyst och skönt att sitta vid vattnet och filosofera lite..

     

Imorgon lite jobb, men annars en lång skön helg..med mycke innehåll.

Modevisning, bodycenterfest och lite annat smått o gott..

Ha en superduperhelg..

kram

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards