Alla inlägg under november 2013

Av Sara - 30 november 2013 14:43

Så länge sen jag var till frisören.. Hade tänkt mig en permanent men är samtidigt så rädd om längden på mitt hår.. Så den snälla frisören avrådde mig och istället gjorde hon mig fin för dagen plus gav mig en massa bra tips plus att jag fick låna grejer för att locka håret av henne.. Hade en härlig timme där jag blev ompysslad o fixad.. Värdefullt och tacksam!

Av Sara - 29 november 2013 15:50

Det växer
Blir större
Hjärtat slår
Ofrånkomligt
Dags att ta fram det
Till ytan, till verkligheten
Till sanningen

Av Sara - 27 november 2013 09:19

Sjukskriven i några veckor.. Krasch landning och energi brist. Bara att acceptera och ta det för vad det är. Jag behövs på jobbet och jag trivs så bra där men nu får jag lägga det åt sidan en stund.. Jag försöker träna lite, ser mycket film, funderar och analyserar allt i minsta detalj.. Mina råd till alla där ute: Var rädd om varandra..njut av stunden..låt inte livet bara rusa på. Var ärlig och sann mot dig själv och mot andra. Ta tid att bara vara och ibland göra saker bara för att det är roligt eller lust fyllt. Släpp på kraven och vet att du är värdefull för den du är.. Kram

Av Sara - 25 november 2013 07:58

Vila min själ
I stormiga tider
När bruset utanför vill ta över
Lägg fokus på
friden som finns långt där inne
Ta kontroll över tankar
som vill styra dig över branten
Invänta tills stormen dragit förbi

Av Sara - 16 november 2013 10:19

Matteusevangeliet 42-45 SFB
Jesus säger:
"Ty jag var hungrig och ni gav mig inte att äta.

Jag var törstig och ni gav mig inte att dricka.

Jag var främling och ni tog inte emot mig.

Jag var naken och ni klädde mig inte.

Jag var sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte.

Då skall de svara honom:

Herre,när såg vi dig hungrig eller törstig

eller som främling eller naken eller sjuk

eller i fängelse och tjänade dig inte?

Då skall konungen svara dem:

Amen säger jag er:

Allt vad ni inte har gjort för en av dessa mina minsta, det har ni inte heller gjort för mig."

 

Det minsta vi kan göra är att välkomna flyktingarna som kommer..

Vi kan inte säga nej till dem som behöver en hjälpande hand!

Av Sara - 15 november 2013 21:42

Jag vill inte klaga..men ibland blir jag så trött på Morbus..som vill styra mitt liv. Alltså morbus chron min magsjukdom.. Den ger sig på allt och lägger sig i, har inte tid eller lust för detta. Om bara sjuk vården kunde fatta att regelbundet intag av järn påsar skulle göra det mycket lättare.. Nog med klagande för idag. Behövde bara skriva av mig lite.. Ska njuta av helgen och vila. Finns så mycket att vara tacksam över :-)

Av Sara - 15 november 2013 18:40

Kallt att gå barbent från badhuset idag..tur jag hade bilen nära och lite längre klänning den här gången.. När jag simmat klart och skulle klä mig hade någon tagit mina strumpbyxor.. Hoppas det var någon som verkligen behövde ett par :-).. Och tur hon inte tog klänningen och jackan med, då hade det blivit riktigt kallt. Jag ger gärna mina kläder till behövande, men helst inte på badhuset.. Skönt med helg igen..behöver sova och göra minsta möjliga.. Ha en skön helg

Av Sara - 14 november 2013 22:34

Grym jul show ikväll på Pingst kyrkan. Otroligt vackra blomster upp sättningar av Ewa och Mona, vacker sång av Lisbeth och Mangne, gott fika och bra tal.. Blommorna lottades sedan ut till lyckliga vinnare.. Och pengarna gick till föreningen mot droger..

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards