Alla inlägg under juli 2016

Av Sara - 25 juli 2016 09:34

Jag är ofta på resande fot. Sitter på tåg,bussar,i bil och ibland på flyget. Många stationer,många byten och många människor. Jag tycker om att studera människor. En del fastnar i minnet och en del passerar snabbt förbi. Mannen i Hallsberg,påverkad av droger. Visste inte vilket tåg han skulle ta och gick alldeles för nära kanten till rälsen. Ångrar mig att jag inte pratade med honom. Så vilsen och sorgsen. Pojken på bussen som pratade oavbrutet i telefon om sitt trasiga liv. Fullspäckad buss och han gav sin plats till en äldre och satte sig själv på trappan. När det blev ledigt bredvid erbjöd jag plats till honom. Så skör och ensam. Mannen från Irak som berättade att hans son blivit mördad i Sverige. Fly från ett land till en "trygghet" som tog hans son ifrån honom. Kvinnan i liggvagnen som ger mig en smörgås när jag är hungrig. Människor som delar en liten bit av sitt liv. Som får mig att skratta eller känna medlidande. Flyktiga möten som ändå ger tankar och reflektioner över hur människor fungerar och tänker. Intressant och fascinerade.

Av Sara - 23 juli 2016 15:32

Livet kan vara så underbart när man njuter av ögonblicken. Att få tid med sina barn,dagar av sol,en picknick,en stund med en vän,familj,vacker natur,en simtur och jag kan fortsätta räkna upp ljusglimtar i tillvaron. Nästa alla har nått tungt att bära på,en sorg,sjukdom eller annat som trycker. Men det finns så mycket vackert och jag är tacksam för så mycket. Idag steker solen. Simmar,dricker kaffe och umgås med min dotter. En toppendag alltså. Hittade till slut en egen klippa i skogarnas Småland. Jag föredrar alltid sol o badplatser där man kan vara själv och det är inte det lättaste att hitta åt på nya ställen. Två veckor kvar tills det nya jobbet börjar och jag tänker njuta av varje minut. Har haft härliga veckor i norr.. Lapplandsveckan,Vilhelmina och Östersund. Önskar er en fortsatt bra sommar.

Av Sara - 21 juli 2016 07:48

Don't try so hard. God give you grace and you can't earn it. Don't think that your not worth it. Because you are

Av Sara - 4 juli 2016 14:36

Att vara stark är inte att vinna varje strid. Att vara stark är inte att alltid ha rätt. Att vara stark är inte att ha makt. Att vara stark är inte att klara allt själv. Styrka är att resa sig efter varje strid. Styrka är våga erkänna sina brister. Styrka är att inse att man behöver andra. Styrka är att kunna förlåta och försonas. Styrka är kunna se sitt värde även när andra inte gör det. Våga vara den du är och glöm inte hur värdefull du är.
Kram

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards