Alla inlägg under september 2012

Av Sara - 30 september 2012 12:59


 

Minnen kommer som en film i mitt huvud.

Som en blixt i åskväder.

Goda minnen

Dåliga minnen

Kommer helt plötsligt

Hinner inte stoppa dom

förrän dom tar plats

eller bara sveper förbi.

Vill stänga dörren för en del

Öppna upp för andra

Minnen finns

och kommer alltid att påminna mig

(sara)

Av Sara - 28 september 2012 21:16

 

Dagarna går ju alldeles för snabbt..

Skönt med fredag och helg, men man behöver bara blinka så är det vardag igen..

Åldern...tiden,,,stressen..Varför går det så fort?

Men hur som helst, så sitter jag här i soffan med tända ljus överallt och njuter av fredagen.

Skulle kunna somna på stört, men vill ju vara vaken när nu helgen har börjat..

Imorgon jobb på second hand och söndag söndagsskola..

Så bäst att varva ner lite när jag har tid för det.

Ha en fantastisk helg!

Kram


Några bilder från det nymålade sovrummet..

     

Av Sara - 27 september 2012 16:36


 

Slappna av i mina eviga armar.

Din svaghet är en möjlighet för dig att bli stark i

vetskapen om min allsmäktiga närvaro.

När du inte har någon energi kvar, se då inte inåt och beklaga dig.

Se på mig och gläd dig över mina rikedomar som kan hjälpa dig.

Gå stilla genom den här dagen , förtrösta på mig och gläd dig över min närvaro.

Tacka mig för dina behov, vilket bygger upp förtröstan till mig.

Om du ser tillbaka på din resa så här långt,

kan du se att de dagar då du känt dig som svagast

har varit några av dina dyrbaraste dagar.

Minnen av dessa dagar vävs med gyllene trådar av min närvaro.

Av Sara - 26 september 2012 19:34

En härlig söndag och måndag blev det..

Innan Gudstjänsten fick vi se ett kors på himlen..bra inledning på en bra Gudstjänst som leddes av det nya ungdomsteamet-Amelia, Matilda och Emma

         

Sen blev det grillat ute i det vackra vädret

     

Måndag fick jag umgås med min underbara dotter. Vi bakade gott bröd och kokade lite sylt..

             

Nu blev jag hungrig..får ta och fixa nått ätbart..

Ha det gott!


Vill tipsa om 2 sidor..

Amelias blogg

saraamelia.blogg.se

Och sen strandskolans sida på facebook


Av Sara - 20 september 2012 21:56

Känner mig rätt nöjd att jag bakat bullar ikväll..mmm..kall mjölk och nybakade bullar, inte helt fel..

Har även äntligen(hoppas jag) kommit igång med träningen igen..fast det kan vara helsegt att ta mig på gymmet, så känns det så bra när jag gör det.

Har haft Nova i veckan, hon är så söt..Imorgon ska hon hem igen till sin återvändande familj.

Blir nog en lugn vilohelg i helgen, verkligen behövligt.

Funderar på att gå ut i skogen och plocka bär. Såg både blåbär, hallon och lingon efter elljusspåret.

Nu ska jag pallra mig i säng, måste lära mig att gå isäng tidigt någon gång iaf..

Ha det allra bäst..

kram


     

Av Sara - 16 september 2012 19:33

 




Så har jag gått en fjälltur igen med min kära kusin..

Vi hade toppenväder och det var så vackert.

Vi åt, gick, åt, gick..

Sov första natten i Saxnäs på Kultsjögården där vi träffade några trevliga människor.

Sen gick vi till Tjokkola och sov i en koja..berättade läskiga historier och skrämde upp varandra i mörkret.

Tänkte på alla råttor som skulle komma tassande på natten...men det var lugnt och inga objudna kom in.

Vi hann med en massa snack om livet..skrattade och hade en så bra helg.

Sen avslutade vi med bastu på hotellet i saxnäs.

                                                   

Av Sara - 9 september 2012 17:14

  

Så tog jag mig då äntligen ut i blåbärsskogen..

Blev inte så mycket blåbär men till en paj åtminstone.

             


Av Sara - 8 september 2012 22:45

Så nöjd jag blev över hallen..

 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards