Alla inlägg under juli 2012

Av Sara - 31 juli 2012 17:02

       

Jag gillar verkligen Karlstad..vatten överallt, sol, shopping, god mat och promenader.

På torsdag ska jag åka till min käre bror med familj och sen till veckan får jag träffa Benjamin och Sofia(anledningen till att jag åkte hit). Tänka sig att min bror blev morfar igår till en liten kille, undderbart och han ska jag få se och lukta på..babydoft..mmm.

Som ni vet så älskar jag att resa..flyg, tåg, buss.. allt som förflyttar mig till andra platser.

Vi mötte en läskig orm igår och ormar är nog de djur jag avskyr mest..

Måste också berätta om 2 studenter från Nigeria och Italien som kom fram igår och frågade om de fick berätta om sin tro.. Vilka missionärer. De vittnade om Jesus där mitt på gatan..fantastiskt!

Ha det jättebra!

Av Sara - 26 juli 2012 18:34

 

BE o Sofia utanför stugan deras..



Imorgon bär det av till Karlstad..ska bli skönt att få komma iväg lite. Träffa Benjamin o Sofia och brorsan m familj.

Extraskoj blir det ju förstås att få se den nyaste släktingen som borde komma snart..Ulrika o Burhans baby.

Har hittat några söta babykläder som får följa med i väskan. Nu är lägenheten städad och nyckel lämnad till Sofie som ska hålla kollen.. Bara att packa o sen klart..

Hoppas solen ska vara med på min semester..:)

Blir väl inte så mycke datakoll men någon smygtitt hinns väl med.

Ha det gott o kram!


Av Sara - 26 juli 2012 10:02

 

 

 

Tankar rusar runt

i ett virrvarr av trådar

labyrinter och rum du inte kan se in i.


Vill inte se runt hörnet

vill inte veta

men hoppas ändå


Vill se något vackert

hoppfullt 

vill tro på det bästa


Vem har svaret

ge mig en glimt

så jag vet


Men jag vill ha något vackert

något som får mig att le

le in mot labyrinten

mot framtiden

(sara)

Av Sara - 25 juli 2012 15:39

 



Svenskar har en förmåga att klaga på allt..jag vet.

Men jag vill kunna ta en filt, lägga mig på stranden och läsa en bok eller köpa en glass och sitta ute i stora city..;)

Jag vill känna solen värma min hud och gärna mörka den lite också..

Så lite klagolåt får man väl ändå ha denna kalla, blåsiga och regniga sommar.

Bara att hoppas på att den sista delen av sommaren bjuder på lite(nej mycke) sol, bad  och värme..

Så åtminstone jag får lite energi att använda till hösten när mörkret kommer på allvar.


Av Sara - 24 juli 2012 21:46

 

 

I mitt innersta rum

sitter någon helt stum

Undrar hur det ska bli

om ovädret drar förbi

Ska det gå vägen eller slå fel.

Ska hon få känna sig hel?

(sara)



Av Sara - 21 juli 2012 14:48


 


Skulden är betald

Och jag är fri.

Måste kunna släppa taget.

Och gå förbi.

Förbi det svarta,

förbi all skuld.

Lev idag

och andas.

Andas frid

Andas ro

Skulden är betald.

Av kärlek

Hopp

och tro.

(sara)


Av Sara - 15 juli 2012 18:31

 

"Oroa dig inte för morgondagen, imorgon är den över"

Så sant så sant..Tänk vad vi lägger mycket tid på att oroa oss för så mycke som vi ändå inte kan påverka.

Oro som gör oss sjuka och stressade.

Träna på att släppa lite av oron så ska du se att det blir bättre.

Ingenting blir bättre av att vi oroar oss.

Det bara blockerar och gör oss passiva.

Inte lätt, jag vet..Men det går att träna sig..lite i allafall..


2 dagar kvar till semestern, skönt..

Fast jag har en riktigt bra och rolig arbetsvecka i veckan..ska jag säga..

Nu ska jag iväg o äntligen testa thaimaten utanför Ica med bästa dottern..MYS  

Av Sara - 13 juli 2012 18:39

 



Känner mig så rastlös titt som tätt..är kanske sviterna efter min utmattning förra året..Jag har svårt att varva ner och bara vara. Finns ju saker det beror på förstås, som jag också vet om.. Men grejen är att jag måste hela tiden träna på att kunna vara i nuet och inte överallt samtidigt.. Sköna avkopplande stunder för mig kan vara en bra film med en kopp te.. Sitta i solen och njuta av värmen, träna, ta en ridtur, umgås med en kompis eller barnen(som ju inte är några barn längre).., lyssna på musik, sitta i kyrkan...Det är stunder då jag kan släppa annat som upptar tankar och vara i nuet..

Nu har jag bokat resa till Karlstad så nu är det bara boendet kvar att fixa.. Vill hitta nått billigt..

Laddar för att orka träna ikväll..blir bra det

Ha det gott


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards