Alla inlägg under februari 2014

Av Sara - 22 februari 2014 15:16

Så skönt med ledig dag..bara få vila och ta dagen som den kommer.. Jag tycker egentligen inte om att fylla år men måste ju säga att dagen var väldigt bra.. Fina vänner på god middag lagad av min egen kock. Fick så fin blomma, kuddar,penslar,sockar ljus och en bricka som kallas "skynket"(mer om det längst ner).. Alldeles för sällan besök i vår lya..så det uppskattades mycket. Tack för att ni kom och förgyllde min dag <3.. Tänk vad mycket man har att vara tacksam över. Och jag har gjort min första kaffeost, vilket jag är lite stolt över..blev rätt lyckad faktiskt. Sitter och njuter i sköna soffan, funderar på att jag borde åka iväg och träna lite..får se om tanke blir handling. Ha en fortsatt skön helg.. Kram 

                                   

                                 
     
 

ps.. Så här står det på brickans undersida som jag fick:

"Skynket"tillhör den afrikanska kvinnans identitet. Det skyddar för både värme och köld, det uttrycker sorgen efter en anhörings död. i det bär hon sina barn och allt som hämtas från åkern eller marknaden. Arbetsdagen är tung och lång men skynket ger vardagen färg och form. Detta föremål är skapat av ett typiskt afrikanskt skynke. Vinsten förmedlas genom Nkingas vänner och gör det möjligt för fattiga kvinnor i Tanzania att tryggt föda sina barn på Nkingas sjukhus. Tack för din medverkan i detta projekt. Du är med och gör världen bättre. www.Nkinga.se

 






Av Sara - 16 februari 2014 17:26

Idag berättade Amelia om sin kommande resa till Indien.. På onsdag reser min älskade dotter dit. Så spännande och intressant. Hon ska bla jobba med gatu barn i slummen.. Känner mig stolt. Gud välsigne dig kära dotter <3
Bilderna är inte så bra..men..

Av Sara - 14 februari 2014 20:27

Igår Ibrahims födelsedag.. Spa och middag på hotellet.. Idag alla hjärtans dag med vackra blommor. Och det bästa av allt, Amelia är hemma i några dagar. Får krama om henne innan honåker till Indien.. Skönt med helg. Imorgon ska jag stå i köket på second hand och söndag ska jag lyssna på Amelia i kyrkan.. Skön helg till alla <3

Av Sara - 8 februari 2014 16:25

 

Alla stolpsittare satt kvar till slutet,typiskt alltså. Men varmt väder underlättar ju en del.

Var och kollade in regnbågsfestivalen,bra arrangemang och duktiga tävlare. Blev lite sugen på att testa men fegade ur.. Ikväll blir det nog bara lugnt inneliv för min del..skönt det också.

                   

Av Sara - 6 februari 2014 16:12

Ja då var årets www helg igång.. Har varit i skolparken och byggt igloo med högstadiet. Ibrahim sitter på stolpen, håller tummarna för honom. Snart invigning..

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards