Alla inlägg under december 2011

Av Sara - 30 december 2011 09:43

 



Skuld, kan vara en tung börda

Skuld över att misslyckas.

Skuld över att inte vara där när du behövs.

Skuld över att inte räcka till.

Skuld över att såra.

Skuld över det man gjort.

Skuld över det man inte gjort.

Listan kan vara lång och hård.

"Han förlåter all min skuld"

Underbara ord

Tröst!

(sara)

Av Sara - 28 december 2011 08:36

  


                                    


Juldagen firade jag med min kära familj.. God mat, julklappar och mys. Cecilia spelade o sjöng så fint..vilken hejare på gitarr hon blivit.. Jag tycker om julen när den är stressfri. Och det var just vad den var..skönt!

Gillar inte stress, fläskeri och kommers..

Vi pratade lite om bästa julminnet.. Jag har många fina julminnen..Från min egen barndom med denna spänning. När lillebror föddes 2 dagar innan jul och vi hälsa på honom på BB..fick bara se han genom ett fönster och han hade en liten röd luva på sig.. Minnen från när barnen var små..deras förväntan och lysande ögon.

Julen ska först och främst påminna oss om Jesu födelse..men sen oxå få vara dagar med frid och ro, umgås och bara vara.. Sen vill jag ge en extra eloge till Inga-Lena och Leif Larsson som hade en jul på församlingshemmet och bjöd in alla som ville..Bra jobbat!




 






















Av Sara - 24 december 2011 19:58


 

Skickar en julblomma till er alla..



Vilket fantastiskt julväder vi fått ha idag. Tog en promenad med fina Annika och det var otroligt vackert ute.

Håller på att laga mat för imorgon och jag känner mig rätt nöjd:)

wasabi och sesamkryddad lax, grönsaksgratäng, västerbottenspaj(fast prästost) m romröra, kött..så långt hitills..

Blir hungrig..fast ska spara till imorgon..

Snart ska jag softa i soffan och njuta..

Ha en toppenjul och sköt om er.

Kramar!!

Av Sara - 23 december 2011 22:16



  Från förra året i Bolivia..

Jag som aldrig sett ett helt Bingo Lotto i hela mitt liv..fick en lott idag och tittar nu..i hopp om att vinna förstås:)

har tyvärr inte kunnat se hela, men lotten borde man väl kunna kolla i efterskott.

Har köpt mat och slagit in klappar..

Imorgon ska jag fixa maten..blir dock inget vanligt julbord....men gott hoppas jag.

Jag vill ha en lugn och fridfull jul..efter veckor av full rulle.

Jobbar alla mellandagar men det blir nog rätt lugnt..

Ska åka lite slalom som det verkar..spännande.

Nä, nu får jag hoppas jag vunnit nått på lotten..det skulle vara flyt.

En bil skulle sitta fint  

Ha en toppenkväll och stressa inte!


Av Sara - 21 december 2011 21:01



Idag kom min nya vän..som jag längtat och saknat länge nu..och den var röd..som det mesta i mitt kök  ..

En liten söt dammsugare.. Äntligen fick jag dammsuga och så bra det blev.

Dessutom har den så lång sladd så jag kör hela lägenheten på samma uttag..super..

Som på bilden,fast röd.

Har varit en bra vecka hitills.. Fått träffa Benjamin efter så långa många månader...Vilka fina ungdomar..sönerna plus deras fina tjejer..Blir varm inombords. Tog en lite shoppingtur ikväll. Är så fantastiskt vackert ute med snöflingor..snö..ljus och julkänsla.  Hittade några smågrejer till min paketsamling.

Tror min dator har fått influensa..el nått. Skulle behöva städas den med..men är ju inte så bra på sånt. Ja ja..det löser sig. Nu ska jag kolla in min nynerladdade film..och kanske slå in några paket...nice

Kramiz


 

Av Sara - 18 december 2011 09:47



 


Ännu en dag

En dag full av möjligheter.

Eller en dag full av omöjligheter?

Har du kvar ditt hopp.

Eller ger du efter för hopplöshet?

Var stark och håll ut.

Livet har mycket att ge.

(sara)



Jag hittade ett fint hjärta med HOPE på....Det vill jag ge dig som håller på att ge upp..

Som känner modlösheten krypa under skinnet...Som känner dig trött och utsliten.

Som gråter i din ensamhet.

Det finns HOPP!




Av Sara - 17 december 2011 23:21

 


"Vad som än händer imorgon, hade vi idag"

Ett citat från filmen "En dag"..

Har haft en bra dag..

Min fina Amelia var här och julpysslade med mig o 4 barn..pyssel,lek,film och mat..mysigt.

Sen kom Sofie(vilken toppentjej) och såg "En dag" med mig..Emanuel kom senare..

Avslutade dagen med att sitta och titta på min fina gran på balkongen..är så glad för granen..faktiskt.

Söta lillkillen sover nu i sin lilla säng och jag funderar på att snart krypa till kojs.


                             



Av Sara - 14 december 2011 16:29

 



Jag minns dina vackra ögon och din rena blick.

Du är något speciellt.

Någon trampade på dig

Någon förstörde din tillit.

Känner ilska och sorg

Du är ju bara 5 år

(sara)


Fick höra för någon dag sedan att en liten flicka blivit utsatt för övergrepp..

Hon är så otroligt fin den här tjejen.. Nu har någon förstört och krossat något inom henne..Tillit och tro på människor.

Känner sån ilska när jag tänker på människor som kan trampa på dessa små oskyldiga barn!

Hur tänker dom?

Eller tänker dom alls?

Man kan ju undra....

Såren som sätter sig som klister på barnens insida går inte reparera så lätt..men jag tycker förövarna ska få känna av det dom gjort och det ska svida..





Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards