Alla inlägg under april 2019

Av Sara - 22 april 2019 07:49

Närvaro här och nu
Närvaro lyssnar du?
Närvaro finnas för
Närvaro ser du vad jag gör?
Närvaro i samtalet
Närvaro i allvaret
Närvaro i bus och lek
Närvaro i kärlek och smek
Närvaro på arbete
Närvaro i samarbete
Närvaro bland våra kära
Vad har vi att lära?

Av Sara - 21 april 2019 22:13

God mat, lediga dagar.
Tid med familj och vacker natur.
En skotertur, fiske och sol
Vid stranden med sommarkänsla.
Vi firar påsk på olika vis.
Men kommer vi ihåg påskens verkliga budskap?
Jesus, dog för oss på ett kors.
Tog all vår synd på sig.
Han gjorde det av kärlek
Så vi skulle bli fria
Vilken Nåd, vilken kärlek.
Men han inte bara dog
Han uppstod också
Han lever idag
Han finns för dig och mig
Om vi bara vill
Om vi bara vill säga Ja till honom
Bli hans barn

Av Sara - 6 april 2019 10:07

Vem är min nästa?
Det är enkelt att älska sina barn och människor som står oss nära. Men sin nästa är varje människa. Grannar, den hemlöse, de som kommer från andra länder och kulturer, ja alla vi möter på vår väg. Älska är inte helt lätt alla gånger. När någon sårar eller gör oss illa. Men kärleken övervinner allt.
Att förlåta andra är a och o om vi ska kunna leva ett liv utan bitterhet och något som gnager hål på oss. Att inte bära på hat eller bitterhet befriar oss. Det finns ett tryck på en tröja jag tycker är så bra om att älska sin medmänniska.
"Love thy neighbor.
Thy homeless neighbor.
Thy muslim neighbor.
Thy black neighbor.
Thy gay neighbor.
Thy immigrant neighbor.
Thy christian neighbor.
Thy jewish neighbor.
Thy atheist neighbor.
Thy addicted neighbor"
Endast kärleken segrar över ondska och hat. Det börjar hos mig och dig.
All kärlek och önskar dig en fin dag.


Av Sara - 5 april 2019 09:21

Med vemod lämnar jag min favoritplats. Vi har haft underbara dagar och tiden går snabbt. Naturen, vädret, familj och vänner har förgyllt mina dagar. Så tacksam att få komma hit. Till sommaren säljer jag min lägenhet, så har påbörjat span på en stuga eller tomt. Helst i närheten av vatten. Ska jag ha en egen plats i Sverige, ska det vara i Vilhelmina. En plats att kunna komma tillbaka till, permanent eller för semester. Alla årstider, skiftningar och underbara människor fyller mitt hjärta med glädje.
Tack för denna gång

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards