Alla inlägg under januari 2022

Av Sara - 1 januari 2022 09:30

Ett nytt år
Vad kommer hända då
Tiden tickar och går
Vad kommer vi att ge, vad kommer vi att få.

Känner du förväntan, känner du oro.
Vad som väntar detta år
Hopp, förtvivlan, glädje, tro
Jag vet en trygghet som består.

Den lutar jag mig mot i alla lägen.
Jag är trygg för jag vet du är med mig.
Oavsett vad som väntar längst vägen.
Kan jag alltid lita på dig

Tack för året som gått
Tack för året som nu är här
Tack för allt som jag fått
Tack för att du alltid mig bär.







Av Sara - 1 januari 2022 08:39

Du läser in och skannar av
Varenda detalj och nyans
Det blir som ett skav
Mellan vett och sans

En är sorgsen en är skadad
Outtalade frågor och svar
En skrattar och är glad
En sitter ensam och är sist kvar

Allt tar du in och ser
Hjärnan jobbar till hundra
Du uppmärksammar och ger
Vad kommer sen kan du undra

Efteråt behöver du få ensam tid
Vila och filtrera
Tills du återigen känner frid
Så att du kan ta in mera.


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards