Alla inlägg under december 2014

Av Sara - 24 december 2014 23:19

Efter en härlig jul med mina kära är vi nu på väg hem. God mat,rappakalja, julevangeliet och trevlig samvaro. Nu lockar min sköna säng. Tack älskade familj för att ni gjorde min dag <3

Av Sara - 24 december 2014 09:38

God Jul alla fina människor runt hela vår jord. Snart åker jag till Lycksele och firar med min underbara familj. Tänk vad lyckligt lottad jag är! Mina nya vänner från Rumänien är nu hemma hos sina barn. Det blev lite problem när dom skulle ta färjan över i Trelleborg. Det skulle kosta mycket mer än dom räknat med och personalen var inte trevlig. Men med hjälp av internet, Patricia och deras son lyckades vi boka en annan billig färja. Sönerna var mycket glada att få hem sin mamma och pappa igen. Jag tänker också på alla fina människor i Bolivia och Peru jag fick förmånen att möta. Önskar jag kunde skicka en container fullastad med julklappar till dom. Jag tänker på alla barn som fasar för julen och är rädda där alkohol och droger förstör. Ja, visst är jag lyckligt lottad som får fira med min familj i ett varmt och kärleksfullt hem. Skickar extra mycket kärleks tankar till min vackra man som är bortrest <3. Ta hand om varandra och strö kärlek omkring dig. Kram

Av Sara - 20 december 2014 15:22

Tack alla fina medmänniskor som hjälpte Elena och Konstantin idag på second hand. Dom är tacksamma och rörda av all vänlighet. Tack till Stefano som ställde upp som tolk. Jag hoppas kunna resa till Rumänien och besöka mina nya vänner inom en snar framtid. Jag önskar dom lycka till på sin resa hemåt imorgon och Guds beskydd nu och framöver.
Tack <3


Av Sara - 19 december 2014 23:27

         


Imorgon är det halva priset på allt på second hand. Det blir sång och musik. Imorgon kommer det Rumänska paret, Konstantin och Elena till second hand. Då har du möjlighet att ge ett bidrag  till dom om du vill. Vilken bra julgåva! Rolf ska berätta lite om paret och kanske dom säger några ord. Spännande dag på second hand alltså. Och alltid gott fika förstås för den som vill sitta ner en stund. Så passa på att titta in.

Att handla på second hand är både miljövänligt och billigt  

     

Av Sara - 16 december 2014 17:18

Vad är viktigast på julen? Julklappar, mat, familj, julfint. Ja, allt det är hör julen till. Men vad är viktigast? För mig betyder julen först och främst att Jesus föddes till vår jord..familj och samvaro. Min önskan med jul är att kunna glädja/hjälpa människor som har det svårt och kanske är ensamma på jul. Personligen är jag ingen jul människa förutom då jag var barn eller mina barn var små. Då var julen speciell. I år har jag inte sett en lucia eller känt någon julstämning. Men det kommer kanske på julafton. Jag har absolut ingen julstress. Inget julbak, inget julstök och endast en julstjärna i fönstret. Känns helt okej. Det bästa i år är att alla barn med respektive ska vara med, det är lycka för mig.
Vi har fixat boende till de rumänska tiggarna, det känns skönt i hjärtat. Vi ser till att dom har mat varje dag och människor skänker kläder som dom ska få. Det är jul för mig.. Vilka fina medmänniskor det finns. Tack alla ni som ställer upp och ger av er tid.
Kram

Av Sara - 14 december 2014 18:26


 


Du som har en slant till övers, ge den gärna till Elena(tror det stavas så) och Konstantin, tiggarna du ser utanför Ica eller Coop i Vilhelmina. Annars bara stanna och prata lite eller fika tillsammans. Kvinnan pratar rumänska,italienska och lite lite svenska och engelska. Mannen rumänska och lite svenska. Dom har två barn som  är ensamma kvar i Rumänien. Dom har bott i en kall bil fram till idag. Nu har dom fått ett tillfälligt boende och det är dom väldigt tacksamma över. Dom har ett svårt liv i Rumänien, utan jobb och väldigt små resurser. Barnen måste betala för maten på skolan. Dom är kvar drygt en vecka till. Jag är glad att dom slipper frysa i natt och jag kommer att träffa dom och ta reda på mer om deras hemförhålland. Jag är tacksam att jag fått lära känna dessa fina människor.

"En kan inte hjälpa alla, men många kan hjälpa någon"

Ha en fin kväll <3

 

 

Av Sara - 5 december 2014 20:04

Du finns alltid där för mig.
Kräver aldrig något tillbaka.
Så tacksam att du finns i mitt liv.
Önskar jag kunde göra
mycket mer för dig.
Tack för din omtanke
Tack för dina kloka ord
Tack för att du finns i mitt liv

Av Sara - 2 december 2014 21:03

Det satt en tiggare utanför Coop när jag var där sist. Hon frös säkert och hade några få mynt i sin burk. Hon är från Rumänien, pratar rumänska och lite italienska. Är väldigt dålig på engelska. Tur jag har en bra översättnings app i min mobil. Köpte te och en smörgås till henne, pratade lite.. Önskar jag kunde göra mycket mer. Jag tror hennes man är här också. Vad kan vi Vilhelminabor göra för dem? Var sover dom och hur klarar dom dagen? Funderingar som kommer för mig.. Kan kyrkorna göra nått? Hur är man en bra medmänniska? Vad kan jag göra?
Jag kryper ner i min varma säng och äter mig mätt.. Ska människor behöva ha det så här i Sverige, i Vilhelmina?

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards