Alla inlägg under februari 2023

Av Sara - 14 februari 2023 21:11

Alla hjärtans dag
Vad betyder det?
Att vi ska vara extra kärleksfulla just idag?
Att vi ska köpa lite extra fina saker till våra kära?
Att vi ska måla hjärtan på alla håll och kanter?
Det är fint med alla hjärtan och alla kärleksfulla hälsningar.
Men jag är inte med på att det ska komprimeras på just en dag.
Vi ska visa och ge kärlek varje dag.
Visa medkänsla för vår medmänniska varje dag.
För våra nära och kära
För våra medmänniskor
Oavsett vem det är.
Alla hjärtans dag varje dag.


Av Sara - 5 februari 2023 13:23

Jesus jag ser en värld som blöder
Jesus jag ser våldet den föder
Jesus jag ber att dom ska se
Se den kärlek du vill ge

Kom och visa din kärlek
Kom och läk alla sår
Det som är trasigt och brutet
Som bara du kan rå på.

Du vill ge kärlek till vår värld
Du vill ge kärlek till varje hjärta
Du vill läka våra sår
Och befria oss från smärta

Kom och visa din kärlek
Kom och läk alla sår
Det som är trasigt och brutet
Som bara du kan rå på.

Ingen annan än du
Ingen annan än du
Kan rädda vår värld
Kan befria oss
Kan lösa våra bojor.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards