Alla inlägg under december 2022

Av Sara - 28 december 2022 07:38

Utan dig är min tro ingenting
Utan dig tappar livet sitt ljus
Ljuset som lyser upp allt mörker

Utan dig tappar livet sin mening
Utan dig skulle livet bara vara här
En kort stund och sen försvinna

Du är livet sanningen och vägen
Det enda som bär genom allt
Med blicken på dig
Är framtiden ljus

Tack för din godhet
Tack för din kärlek
Tack för ljuset och hoppet du ger
Med dig behöver jag inte vara rädd.




Av Sara - 26 december 2022 12:43

Vi går mot ett nytt år.
Nytt kapitel och oskrivna blad.
Vi vet inte vad som väntar eller vad vi får.
Vad som ska fyllas på varje tom rad.

Är det med förväntan eller oro.
Som vi tänker på ett kommande år.
Är det mörker eller framtidstro.
Som formar stegen vi går.

Oavsett dagar och oavsett år.
Oavsett glädje, förväntan eller oro.
Finns det en sak som består.
Det är min tro.

Den suddar ut rädsla och oro för nästa dag.
Den ger framtidstro.
Den gör mig stark när jag är svag.
Den får glädjen att gro.











Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards