Alla inlägg under februari 2011

Av Sara - 26 februari 2011 15:51


        

Bilderna kom på sne´..Jag och min droppställning     


Börjar bli stamkund på lasarettet..

Men varför klaga?

Bra sängar, god mat(om man får äta) och trevlig personal som passar upp.

Fick åka in i torsdags..vilket jag var beredd på.

Har precis börjat på en ny medicin för chron och en biverkning var bukspottskörtelinflammation..som jag då fick såklart.

Sist jag fick bukspottskörtelinflammation(orsakad av en annan medicin) blev jag jättedålig, men nu var jag både förberedd plus att jag åkte in direkt..Så nu är jag hemma igen. Inte frisk men rätt ok.

Ska leva på flytande kost ett tag..vilken bantningskur..he he.

Nu blir det till att testa någon ny medicin igen.

Ska väl bli rätt någon gång  

Bukspottskörtelinflammation, vilket lång ord..ska jag använda i "hänga gubbe" någon gång.


Men över till nått annat. Det är oroligt i Bolivia så pengarna till Delia kan ju bli någon dag försenad. Jag hoppas det ska lugna ner sig så Benjamin och gänget kan ta sig ut igen. Nu är ju trafiken väldigt begränsad och det är oroligt ute. Någon blockad av nått slag.

Blir det värre där så skickas Benjamin och hans kompisar hem.

Bolivia är världsbäst på blockader...nått att skryta med eller?

Pratade precis med Benjamin, nu är blockaden upphävd..skönt  

Tjao



Av Sara - 24 februari 2011 10:11

  

Livet är hårt, vackert och smärtsamt.

Varje andetag som andas.

Varje känsla som värker.

Varje tårfyllt farväl.

Det vi går igenom med smärta, växer till något starkt.

Tappa inte tron på dig själv.

Vårda din själ

och glöm inte att DU också har ett värde.

sara edman

Av Sara - 19 februari 2011 11:04

  


Sitter på ett hotell och surfar lite.

Skönt med en vilohelg, välbehövligt.

Otroligt vackert ute fast kallt.

God mat och bastu..simmade lite igår.

Idag ska jag lyxa med massage, härligt!

Har inte haft mycket tid över att blogga och då blir det bara en massa blaj..

Men så fort tid och inspiration kommer så blir det väl mer blogga.

Saknar Bolivia grymt mycket..Benjamin, pulsen, värmen och allt..utom kanske en del mat.

Har redan börjat kolla nya resor..åker så fort jag kan och har ekonomisk möjlighet.

Hasta Luego


Av Sara - 17 februari 2011 08:55


 

Dilma och Claudia


Jag fick ett brev från Cochabamba idag.

Delia, som vi samlat in pengar för har 4 flickor.

2 av dessa flickor bor på barnhem och 2 bor hemma med mamma.

Nu söker fadderverksamheten i Cochabamba efter faddrar till 2 av dessa flickor, Dilma 10 år och Claudia 12 år som bor på barnhemmet.

Jag hoppas kunna hjälpa Mary Axelsson, en av dom som håller i fadderverksamheten, att hitta dessa faddrar. Det kostar 250 kronor/månad och flicka.

Är någon inresserad så har jag konto till fadderverksamheten.

Jag har också mail och telefonkontakt med dom som jobbar där.

Sen kan jag också berätta att pengarna vi fick till Delias tomt är ivägskickade.

så fort jag får information hur det gått så skriver jag.

Kram sara


   



Av Sara - 9 februari 2011 12:27

 

  

 

Fin på utsidan, men trasig inuti.

Det syns det som är utanpå, men inte i.

 

Fasaden är putsad, blank och fin.  

men vad får du se om du tittar in.

 

Du är snygg och har en vacker kropp.

Men vad hjälper det när inte hjärtat har något hopp.

 

Fin på utsidan, på insidan sår.

Vem är det som vet hur du egentligen mår.

sara edman



Av Sara - 8 februari 2011 12:55

Vi fick ihop drygt 20000:- till Delia. Underbart!
Ska snart påta ihop några "tackbrev" till de församlingar som var med.
Återkommer med mer info när Delia fått pengarna och hur det gick.

Det tar väl några dagar.
Tusen tusen tack till alla som hjälpte till och alla som gav.
Kramar

Av Sara - 3 februari 2011 09:16

  Bild från Kristus statyn..Bolivia nostalgi



Vi hade personalsmöte i veckan och då fixade vi för loppis på lördag.

Vilken fantastisk personal. Dom röjde bort en massa som vi inte behöver längre.

Leksaker, gardiner och annat smått o gott..

Sen har vi fått in grejer från föräldrar och så har vi rensat lite eget.

Känns spännande och vi hoppas på en riktigt bra lördag.

Nu ska jag gå och gräva lite i mina egna garderober  

Kram


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards