Alla inlägg under maj 2014

Av Sara - 31 maj 2014 23:06

Vädret idag kan man inte klaga på. Har fått en bra solbränna och sköna timmar på stranden.. Imorgon får jag äntligen träffa Amelia och sen tillbringa dagens största del i bilen.. Kommer att sakna Värmland och mest då Herr och Fru Edman.. Tur dom kommer efter snart till Norrland..

Av Sara - 30 maj 2014 11:37

Har precis varit på invigning av nya.second hand i Torsby. Mycket fräsch butik med snygga kläder. Som vanligt kunde jag inte låta bli att handla, secondhandnörd som jag är. Men det jag hittade var snyggt, fräscht och en del nytt. Dyraste plagget kostade 35:-En supersnygg kappa.. Igår avslutades dagen på ett underbart sätt. Fick en helkroppsmassage,taktil massage av Sofia på köksbordet.. Sen sov jag gott. Snart åker Benjamin och Sofia till Stockholm och jag drar till Karlstad.. Ha det gott

Av Sara - 29 maj 2014 18:32


 

Har det bara bra i Kil, trots förkylning..

Benjamin bjöd på egentillverkade hamburgare igår och sen grillade vi i Sunne på kvällen. Då började energin komma tillbaka och jag kunde följa med. Ett härligt gäng i blandade åldrar framför elden och god mat.

Idag blev det stranden vid Fryken med Sofia,så härligt. Hade gärna stannat några veckor till..

Men har nu börjat kolla in sistaminuten resor som ska bokas snart med Amelia. Lutar åt Turkiet eller Grekland den här gången och det finns billiga resor från Skellefteå vilket gör det ännu bättre.

Bara att kämpa dryga två veckor tillpå jobbet och sen lite ledigt igen.

Jag njuter av varje solstund jag får och samlar ihop energi för kommande dagar..

         

Av Sara - 26 maj 2014 18:57

Jag är glad att jag inte är i Vilhelmina nu.. Hörde att det tom snöat utanför.. Här är det full sommar, sol och varmt.. Hälsade på Mirjam och Josefin.. Har bara tagit det lugnt idag när jag är sjuk..men lite sol kan ju inte skada i allafall   .. Så får nog vänta med att bada.. 

Av Sara - 26 maj 2014 09:01

Jag börjar dagen med att kolla hur EU valet gick. Skrämmande att Vilhelmina och Sorsele toppar röster på SD i Västerbotten. Men samtidigt är jag tyvärr inte förvånad. Som jag skrivit förut så ser och upplever jag rasismen gång på gång. Jag lever med en utländsk man, har utländska vänner och möts av detta. Sen stöter jag på smygrasismen oftare än jag önskade.. dom tar våra jobb, dom ställer till bråk, dom stjäl, deras religion ställer till med problem, rasistiska uttalande och ord som gör så ont..Visst det finns människor från alla folkslag som ställer till problem.. Men sluta säga dom.. Vi har alla.samma rättigheter, alla samma värde och vi har plats och utrymme i Sverige,i Vilhelmina för andra människor än infödda svenskar. De människor som kallas "dom" har lika rätt till ett jobb, lika rätt till samma lön, lika rätt till utbildning, lika rätt som jag och alla andra..
Som en klok man skrev på facebook..
"Den stora tragedin är inte de onda människors ondska, utan de goda människors tystnad"
Så håller du med om att ALLA har.samma värde höj din röst och säg ifrån..

Av Sara - 25 maj 2014 19:03

Idag är det mammornas dag.. Jag fick den stora äran att tillbringa den med min son Benjamin och Sofia. 

Fick 2 fina Boliviatröjor av dom till frukost och sen ett fint sms av Emanuel. Vad vore livet utan mina underbara barn.

Och snart får jag träffa Amelia,har verkligen saknat henne.

Ringde min egen mamma som förstås är den bästa mamman som finns,enligt mig.

Jag önskar henne all lycka och glädje nu och alla kommande dagar.. Älskar dig mamma!!

Tänker samtidigt på alla som mist sin mamma och förstår er saknad.

Benjamin och Sofia åkte iväg på Gudstjänst i kväll.

Hade gärna följt med men stannar hemma och kurerar mig så jag ska orka med resten av veckan.. 

   

Av Sara - 25 maj 2014 18:53

 

 

Du finns i mina tankar varje minut.

Du är vacker och något evigt

För mig finns inget slut

Du har märkt mitt hjärta med ditt blod

Ditt blod som flyter genom ådrorna

Sköljer genom mig om och om igen

Vad som än händer

Vart jag än går

Tar jag med mig alla stunder

alla ögonblick

Du präntat in i mitt hjärta

För evigt

(sara)

Av Sara - 25 maj 2014 06:33

Igår satt jag största delen av dagen bakom ratten.. Lyssnade på en spännande talbok och tog endast micro pauser.. Kom som tur var ihåg att ringa kära pappa som fyllde år. Pappa, en av mina största förebilder här i livet. Han gör aldrig skillnad på folk, alla är lika värda och han vågar säga vad han tycker inför flera tusen eller bara en.. Det bästa med dagen var förstås att få träffa Benjamin och Sofia.. Det sämsta att jag dragit på mig en jobbig förkylning.. Men so what..det fixar sig..

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards