Alla inlägg under november 2016

Av Sara - 26 november 2016 19:16

 

Har varit på Sisterhood afternoon tea på Hope i Vetlanda i eftermiddag. Elise även kallad "Ängeln på Malmskillnadsgatan" var där och berättade om sitt liv. Så gripande och intressant. Hon är en färgstark och modig kvinna, som efter många år av prostitution och droger lyckas ta sig ur detta helvete. Elise blev sexuellt utnyttjad från 5 årsåldern. Idag är hon 80 år och går varje fredagnatt på Malmskillnadsgatan och hjälper prostituerade. En fantastisk kvinna. Hon berättar att efter alla dessa år, alla dessa övergrepp kan hon förlåta alla som gjort henne illa. Det är stort. Förlåtelsen renar och befriar henne. För 22 år sedan mötte hon Jesus och hennes liv förvandlas. Hon säger att hon idag är 22 år gammal. I 22 år har hon levt ett liv som inte andra styr över. Ett förvandlat liv. Jag lägger ut ett klipp där Elise möter Malou, som är gjord för några år sedan där hon berättar en del.

Det bjöds på sång och gott fika.  



 



Av Sara - 16 november 2016 19:16

Jag har nu lämnat 3000:- till Mohammeds pappa. Tack till er som skänkt pengar för hans operation. Nu får vi bara hoppas att han får ihop hela summan och kan åka till Turkiet och operera sig. Jag kommer skriva hur det går när jag vet mer. I helgen var jag på en fantastisk konsert med Watoto. Kören består av barnhemsbarn från Uganda. Watoto betyder barn. Vilken glädje de förmedlade och så fina barn. De delade med sig av sina livsberättelser och sin tacksamhet till Jesus som var det viktigaste i deras liv. I barnhemsbyn där de bor finns allt från spädbarn och uppåt. Föräldralösa barn som fått extramammor som ger dem så mycket kärlek, skolgång, mat och kläder.


Av Sara - 5 november 2016 21:40

 

Mohammed har en påse på magen(som ni såg på videon) då han inte kan gå på toaletten efter att han blev träffad av en bomb. Imorgon ska han kolla upp det på ett sjukhus i Syrien. Han kan inte gå dit i egen kraft utan får hjälp av en bror. Insamlingen till hans operation fortgår och snart hoppas de kunna genomföra den. Tack alla ni som varit med och hjälpt till i detta. Hans pappa är mycket tacksam. Jag kommer att fortsätta samla pengar till Mohammed i en vecka till och sedan skänka pengarna så de kan bli ett bidrag till operationen. Hoppas verkligen att han ska få behålla sitt ben och även att familjen ska kunna återförenas.

Sara

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards