Alla inlägg under december 2012

Av Sara - 30 december 2012 10:54

 



Vad hände 2012?

En dag kvar..sen nytt år.

Den största händelsen var när Benjamin fick sin Sofia, en vacker sommardag..allt var bara underbart!

Annat som hänt..

Jag fick jobb på Strandskolan, en underbar arbetsplats..

Amelia och 2 till startade ett team på Pingstkyrkan, gör ett fantastiskt jobb..

Pappa fyllde 70 år...fatta det.   

Sommarsemester i Karlstad..gav mersmak på Värmland

Sen en massa annat smått o gott..tårar och skratt..

Jag hoppas att 2013 ska bli ett ännu bättre år!!

Kramar

                                                   




Av Sara - 28 december 2012 13:27

 



Så vackert ute idag..

Blev en premiärtur på skidspåret idag..

Men vet inte vad det berodde på, men den tränade sara var helt väck..

Kanske fel klädsel, ovallade skidor eller allmän slöhet..

Jag trodde jag skulle krevera innan jag nått målet..

Fast kändes ju bra efteråt och vädret var/är på topp.

Den kära solen visar sig idag..underbart!

Och idag har min kära son namnsdag, Grattis Benjamin  

     


Av Sara - 27 december 2012 12:43

Av Sara - 26 december 2012 17:45

Firade Juldagen med familjen..

Min fina familj  

God mat, skratt, biljard, pingis, spel, snack.....

På fritidsgården Mysak i Lycksele..

Lyckad dag!

                               

Av Sara - 25 december 2012 10:30

Då var julaftonen över..

Efter frukost och lata sig åkte jag till bodycenter o svettades..

Testade sen den nya bubbelpolen de har..så skönt

Skönt att vara ledig och bara ta det lugnt.

Idag bär det av till Lycksele..

 

Av Sara - 23 december 2012 20:33

Dagen före jul blev det sushi..

Bästa middagen med dom bästa som finns..

        

Av Sara - 23 december 2012 10:28

 



Tänk att imorgon är det Julafton..

Har ni köpt presenter, klätt julgranen, kokat knäcken, griljerat skinkan osv osv...

Är förväntningarna höga?

Har stressen lagt sig?

Pratade med en kompis igår, hennes vän hade dött i hjärtinfarkt endast 45 år gammal..

Jag tänker inte göra ett dystert inlägg..men vill bara påminna om det viktiga med julen..Var rädd om varandra, tänk på julens budskap och stressa inte utan njut av ledigheten..

Livet är för kort att bråka bort, stressa bort eller att oroa sig hela tiden.

Ta vara på tiden och bry er om varandra.

Även efter jul förstås.

Sen får vi inte glömma de ensamma, de som inte har råd att unna sig något juligt, de som dricker bort julen osv..

Kan Jag göra nått för någon?

Kan du?

Kanske köpa en alternativ julklapp där pengar o hjälp går till fattiga, kanske bjuda hem en ensam, kanske ringa ett samtal, skicka ett sms...

Jag hoppas ni får en underbar Jul och låt barnen(där det finns) få vara i centrum och ha roligt..

Läs julevangeliet och minns varför vi firar jul..

Utan Jesu födelse vore det ju ingen jul alls..

God Jul alla nära, kära och de jag inte känner..

Kramar

Av Sara - 22 december 2012 23:04

Videoklippet är väl inte det bästa..men håll till godo..


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards