Alla inlägg under september 2010

Av Sara - 29 september 2010 08:33


 


Du sitter fast i ett nät

kan inte komma loss.

Jag hörde när du grät

jag vet att du vill slåss.


Slåss för din frihet

kunna ta dig ut

Det är ingen som vet

hur detta ska ta slut.


Du ropar efter svar

är det ingen som vill höra

Vem finns kvar

Hur ska du göra


Du kanske inte ser

men Han finns där

Många som ber

som håller dig kär

(sara edman)







Av Sara - 27 september 2010 13:07

  



Jag hittade stegräknare på mobilen..så nu räknar jag steg   ...

Är faktiskt lite nöjd med 15000 igår..

Men vill gärna utmana mig själv och få ännu bättre resultat.

Men då måste jag ju sparka igång mig.

Nä, ut i solen och sitt inte inne och häng.

Ikväll blir de spanska och det får mig genast att komma ihåg den ogjorda läxan..oopps

Bäst att sätta igång

Tjao

Av Sara - 25 september 2010 17:04

 

Idag var det dags för årets höhämtning.

Har gruvat mig länge..

Som tur var fick jag hjälp av min käre far, tusen tack till dig!

och två vändor blev det.

Svett, lera och lite kämparglöd.

Skönt att det är gjort innan vintern och skönt att våra fina hästar inte behöver svälta..

Hade tänkt jobba med veden oxå idag.. kärra in och stapla, men det får bli en annan dag.

Middag, mocka och ta in hästarna..

Sen lite TVslapp och i säng..

Sov gott!




Av Sara - 24 september 2010 14:53

 

På din väg genom livet

när allt känns svårt

Du tar inget för givet

och klimatet är hårt.

Det kanske är stopp

och dörren är stängd

Du tappar ditt hopp

och känner dig trängd

Livet ville något annat

du fick se något nytt

Skulle du ha stannat

eller skulle du ha flytt?

(sara edman)


Av Sara - 23 september 2010 10:42


Buenos dias.

Como esta´ usted?

God morgon

Hur mår ni?

Spanskakursen är riktigt kul, lär mig lite i taget..



 




Igår när vi var ute och red, står en man med gevär mitt på ridvägen och stoppar oss. Han höll på att jaga..så det var bara att vända om igen.

Jägarna har tydligen bestämmanderätt i skogen..eller?

Idag är det segt..beror kanske på vädret.

Har iaf börjat med en tvätthög, alltid något.


Av Sara - 22 september 2010 11:00

  Skön bild  

Idag har jag varit rätt effektiv..tycker jag själv.

Kokat saft och bakat..tvättat kläder.

Sen järnpåfyllning och vila 30 min.

Nu ska jag till stallet, rida och mocka.

Kommer inte på nått mer att skriva för tillfället..så thats it.

Av Sara - 21 september 2010 09:30



 



Själv drog han sig undan ifrån dem,

ungefär ett stenkast, föll på knä och bad.

Lukas 22:41


Jesu avslutningsbön gällde dig. Hans sista plågor gällde dig.

Hans slutgiltiga kärlek gällde dig.

Innan Jesus gick till korset gick han till  trädgården.

Och när han talade med sin Far,

var du innesluten i hans böner.

Gud kunde inte vända dig ryggen.

Han såg dig och en enda blick var allt som behövdes för att övertyga honom.

Där var du mitt i en värld som inte är rättvis.

Han såg dig utslängd i en livets flod som du inte bett om.

Han såg dig sviken av dem du älskar.

Han såg dig med en kropp som blir sjuk och ett hjärta som går vilse. På korset fattade Jesus sitt beslut.

Han ville hellre gå till helvetet för din skull än gå till himlen utan dig.

(Max Lucado)


Av Sara - 19 september 2010 20:10

 

Hittade en gammal bild på Mimosa som bodde hos oss ett tag..

Fin häst.

Har varit hästledig i helgen men kört hem lite spån i allafall.

En lugn helg med mycke slappa..skönt!

Har varit och röstat förstås.

Typiskt, ser ut som SD kommer med i riksdagen..

Katastrof!

Valet är ju inte klart än men ser dystert ut..

Jag bytte i allafall parti i år, från att ha röstat på samma i alla år.

Men bara i riksadgen.

Bestämde mig i vallokalen, så lite sent kanske.

Men ärligt så känns det inte viktigast vem som vinner utan viktigast för mig var att Sd inte skulle ta sig in..

Har åkt MC idag, skoj. Blir roligare för varje gång.

Lite pirrigt på grusvägar, men vänjer mig nog.

Nu ska jag leta resor och kolla på valet..

Tjao

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards