Alla inlägg under september 2010

Av Sara - 5 september 2010 17:56


 



Idag var vi tillsammans hela familjen..vilket inte händer så ofta nuförtiden.

Vi pratade om Boliviaresan och lite ditt o datt.

Snart åker mellansonen iväg som sagt var så jag

håller på att förbereda mig mentalt:)

Men det känns så kul för hans skull och jag hoppas han får det toppenbra!

Jag är rätt tom i bollen pga min järbrist som verkligen sätter sig på hjärnan.

Men snart får jag påfyllning vilket känns bra.

Det påverkar oxå mitt bloggande, jag har lite svårt att hålla koncentrationen.

Men slutklagat nu..

Jag har blivit kallad till en arbetsintervju till och sen tackat nej till en plats på en utbildning..

Så det händer nått hela tiden.

Är ju faktiskt sjukskriven nu, fast hoppas kunna komma igång snart.

Och det skadar ju inte att hålla sig lite ajour och söka jobb under tiden. Sen är ju inte försäkringskassan så enkel att ha att göra med så min sjukskrivning blir nog inte så lång iaf.

Men nog om detta..

Jag är så innerligt tacksam för våra underbara barn.

Ni ska bara veta att ni betyder så mycket för mig och ni ger mig, bara genom att finnas, en enorm glädje och lycka!!

Önskar er allt gott i livet!

kramar



Av Sara - 4 september 2010 11:30


  




Igår när jag tittade på Aktuellt kände jag mig stolt över att vara svensk.

Både Mona Sahlin och Fredrik Reinfelt sa att dom hellre går över blockgränden än låter SD vara vågskål i valet.

Tack för det!

Jag har sagt att jag ska rösta på dom som tar mest avstånd till SD..men vet inte riktigt än vad jag ska rösta på.

Fast huvudsaken iaf att inte SD får makt.

Jag får obehagliga vibbar av att lyssna på dom och tror att dom kan bli farliga..

Jag vill bo i ett land där ALLA är lika mycket värda..

Där man blir behandlad med respekt oavsett om man sitter på en parkbänk eller i ett kommunhus, om man är brun eller vit, barn eller vuxen.

Thats it!


Av Sara - 2 september 2010 15:21


 




Är så less på denna järnbrist..

Bomull i min hjärna.

Känns rätt trist,

Orkar inte det man vill så gärna.



Ska in och få järn i dropp.

Sex påsar svart "soppa"

Ska in i min kropp,

få droppa.


Kraften kommer med järn i mitt blod,

vilken skillnad det kan göra.

En soppa så god.

tar bort bomull från mitt öra

(sara edman)




Av Sara - 1 september 2010 09:49


Mellansonen åker snart till Bolivia och det känns förstås i mammahjärtat.

Men samtidigt är jag glad att han får den möjligheten.

 Tänk vad spännande och intressant att få se och

uppleva något nytt.

Så nu letar vi efter billiga resor till Sydamerika i december så vi kan åka dit, träffa honom och se landet.

Alla tips välkomnas:)

Vi kan tänka oss nästan vad som helst, men så billigt som möjligt.

Sen får vi söka boende på plats, det löser sig nog..

Ska börja läsa spanska så fort en kurs startar.

Tjao

 

 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards