Direktlänk till inlägg 5 maj 2018

Världens enda hopp.

Av Sara - 5 maj 2018 09:56

I en mörk värld.
Våld, hat och oro.
Människor gör varandra illa.
Slag och hårda ord.
Baktalar och kränker.
Barn far illa, ensamhet och sorg.
Är allt hopp ute?
Jag ser dig på ett gammalt kors.
Blodet, såren, smärtan.
Jag ser kärleken i din blick.
Bara kärlek.
All synd tog du.
All kärlek gav du.
Du älskar alla
Trasiga, sårade, kränkta, ledsna.
Alla.
Vad vore jag utan dig.
Ingenting.
Nåd och barmhärtighet.
Gränslös kärlek.
Frihet och evigt liv.
Tack för att du påminner mig om det.
Varje dag.
Jesus.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Lördag 27 jan 21:49


Att offra allt och ge sitt liv Att ta ett steg eller ett stort kliv In i ditt ljus I din eviga kärlek Ger dig hela mitt liv Jesus du, bara du Jag ger dig allt här och nu Jesus du som älskar mig Jag ger mig helt till dig Med allt bagage ...

Av Sara - Måndag 1 jan 10:00


Ett nytt år Ett oskrivet blad Nya händelser och möjligheter Får fylla rad för rad Vi vet ingenting om morgondagen Vi vet bara nu och här Framtiden lägger jag i dina händer Trygg i att du mig bär Jag ber om fred Jag ber att människor ska för...

Av Sara - 30 december 2023 14:44


Ser du skönheten i det lilla. I ett barns nyfikna ögon, i en blomma som slagit ut. I en ådrad hand som levt ett långt liv. Eller tänker du bakåt, på det som varit, på det du förlorat. På det du inte kan få tillbaka . Låter du nostalgin över sv...

Av Sara - 19 december 2023 06:11


Ditt barn Som du älskar mest i världen. Du vill vara den bästa mamman. Du älskar gränslöst. Du omfamnar och vill skydda. Du är inte perfekt. Du gör fel och misslyckas Men älskar gränslöst. Du oroar dig, du vill vara nära. Ditt barn finns all...

Av Sara - 15 december 2023 07:22


Jul jul strålande jul. Vad är det som strålar Julgran, julklappar, julmat Familj och vänner Glada barn och dignande fat Är det så du känner? Jul kan också vara ensamhet Disharmoni och uteblivna paket Ingen gran och ingen mat på bordet ...

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards