Alla inlägg under oktober 2016

Av Sara - 30 oktober 2016 19:55

 


Det var ett tag sedan jag samlade in pengar till någon hjälpbehövande. Men nu är jag igång igen.

Jag ska berätta lite om en kille i Syrien. Han heter Mohammed och är 16 år. Hans pappa och yngsta bror som är några år yngre bor i Vetlanda. De flydde till Sverige där pappan tänker söka uppehållstillstånd och sen försöka få hit sin fru, Mohammed och hans syskon. För 10 månader sedan träffades Mohammed av en bomb i sitt hem. Hans ena ben förstördes. Alla tår är borta. Benet är mycket skadat. Muskler och nerver är skadade. Han opererades, men operationen misslyckades. Han måste nu göra en ny operation, annars förlorar han sitt ben. Operationen ska göras i Turkiet  och kostar kring 3-4000 dollar. Pengar som familjen inte har. Vänner till pappan har börjat samla in pengar, men det fattas fortfarande en del. Jag har fått frågan om jag vill hjälpa till och jag har lovat att göra vad jag kan. 

Jag fick några bilder på benet, men de är väldigt otäcka så jag väljer att inte lägga ut dem. Fick även en video som jag lägger ut. 

Om du vill vara med så finns detta hjälpkonto jag haft en längre tid för människor i nöd.



Handelsbanken Clearingnummer: 6268

Kontonummer: 873 234 278



 

Av Sara - 27 oktober 2016 14:05

 

Vi har planerat och fixat för en överraskning till mamma o pappa under en tid. Helgen den 14-16/10 var det då dags. Mamma har fyllt 70, pappa ska fylla 75 och de firar guldbröllop i år. Jag bokade en stuga i Sälen och lurade dom att bara jag skulle ha en helg med dem där. Nästan hela familjen var samlad och när vi gick in i stugan,kom alla sjungandes nedför en trappa där de gömt sig. Det var en riktigt fin stor stuga med bastu och bubbelpooler. Vi hade fina dagar med bad,svampplock, promenader, lek,andakt och prat. Överlämnade också en penninggåva som många varit med och samlat till. Mamma o pappa var tacksamma och rörda över allas engagemang. Jag vill också säga tack till er alla som var med i detta.

Kram

  

Stugan vi bodde i.

    

       

Fotograf av dessa bilder: Amelia Edman

   








Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards