Alla inlägg den 7 september 2010

Av Sara - 7 september 2010 09:25


  

Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, skall ni också göra för dem.

Matt 7:12

Jag har fått en uppgift till imorgon att illustrera en bibeltext för barn.

Tänkte då på "den barmhärtige samariten" och bibelordet här ovan.

Som vi vill att andra ska vara mot oss, ska vi vara mot dom.

Snälla, omtänksamma och visa respekt för varandra är väl något vi vill.

Jag letar på nätet efter den barmhärtige samariten och olika förslag på hur man kan framföra en text så den blir intressant för barn.

Jag har ju några års erfarenhet av att berätta för barn, men nu har jag fått idetorka och hjärnsläpp på hur jag ska göra.

Får ta och fråga sonen om tips...

Ska åka till Umeå idag igen, får fundera på den barmhärtige samariten under dagen, kanske kommer hjärnan igång så småningom...

Ha en bra solig dag där ute  

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards