Alla inlägg under maj 2018

Av Sara - 27 maj 2018 18:26

 


Du var en av mina bästa vänner.
Trofast, trygg och vacker.
När jag var ledsen lade du ditt huvud på min axel. När jag var glad och sprallig, blev det en vild galopp, bus och man kunde känna din glädje. Till dig berättade jag hemligheter ingen annan fick höra. Vi var rätt lika i mycket. Läste av varandra. Jag har saknat dig så galet mycket sedan den dagen jag måste lämna dig. Ingen annan kan ta din plats. Min fina trogna vän. Nu har du fått somna in och alla minnen kommer upp. Du fick ett långt liv, ett lyckligt liv. Skulle ha fyllt 31 år i år. Jag är oerhört tacksam till Carina som tog hand om dig dina sista år. Hon förstod vem du var och hur du ville bli behandlad. Jag hade tänkt träffa dig en sista gång i sommar men du orkade inte vänta till dess. Nu får du vila ut efter alla dina år. Men du kommer alltid leva i mitt minne.
Älskad och saknad

   





Av Sara - 13 maj 2018 19:20

Jag tycker om mångkultur. Kulturer, människor som blandas och lär varandra. Vi behöver se oss som oss, inte som vi och dom. Visa varandra respekt och förståelse. Vi har inte alltid samma åsikter, inte samma tro, inte samma värderingar, inte samma hudfärg. Men vi har en sak gemensamt. Vi är människor. En ras, människan. När vi låter fördomar, rädslor och okunskap styra blir utgången inte bra. Rasism frodas, utanförskap frodas. Det blir ett vi och ett dom.
Ingen har mer eller mindre rätt att bo här, gå skola, få ett jobb. Vi är ett, en ras. Människan.
Samma värde, samma rätt att bli älskade, samma rätt till trygghet, samma rätt att bli respekterade.
Nu vet vi att verkligheten tyvärr inte ser ut så. Utvecklingen är skrämmande.
Men om du behandlar din medmänniska med respekt, utan fördomar och med ett öppet sinne,oavsett vem det är. Då hjälps vi åt att skapa ett bättre samhälle.

Av Sara - 5 maj 2018 09:56

I en mörk värld.
Våld, hat och oro.
Människor gör varandra illa.
Slag och hårda ord.
Baktalar och kränker.
Barn far illa, ensamhet och sorg.
Är allt hopp ute?
Jag ser dig på ett gammalt kors.
Blodet, såren, smärtan.
Jag ser kärleken i din blick.
Bara kärlek.
All synd tog du.
All kärlek gav du.
Du älskar alla
Trasiga, sårade, kränkta, ledsna.
Alla.
Vad vore jag utan dig.
Ingenting.
Nåd och barmhärtighet.
Gränslös kärlek.
Frihet och evigt liv.
Tack för att du påminner mig om det.
Varje dag.
Jesus.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards