Alla inlägg under maj 2011

Av Sara - 28 maj 2011 09:07



  

        

Amelia den vackraste kvinnan på jorden..och hon är min dotter.

För mig är hon den finaste...både utvändigt och invändigt. Hon har ett så stort hjärta och hon sprider solsken där hon går fram. En fantastisk dotter och vän.

Älskar dig av hela mitt hjärta!

Sen har hon en jättefin kille, tack Pontus!

Igår var det bal i Storuman. Amelia och Pontus var så fina..

Jag vill förstås ge ett extra tack till Amelias farmor som är otroligt duktig och fixade Amelia så balfin.        

Sofia som fotade..super:)

Det regnade och var rätt kallt..men det spelade inte så stor roll.

Efteråt när paren gått in på hotell Toppen for vi andra till en kinarestaurang och åt mat innan vi drog hemåt..

Fick äran att åka en Chevrolet Silverado tillbaks till Lycksele, den som använts som balbil..och en sån bil skulle man haft...vilket drag..perfekt som hästbil:)

En drömbil helt enkelt..fast min fina volvo duger så bra den med..

Ha en bra regnig dag!

Av Sara - 26 maj 2011 08:55

  På väg till stallet, regn och sol


  Uppe vid stallet efter regn..


  Solnegång i Västansjö..


Det är så makalöst vackert ute nu så bilderna får tala för sig själv..

En bild säger mer än tusen ord.

Av Sara - 25 maj 2011 19:56

Jag hade ett samtal med Benjamin idag. Så klok och så sanna saker han säger. Tänk att få sitta vid köksbordet och prata med honom efter så lång tid. Han är en så otroligt fin människa med stort hjärta..

I skrivandets stund väntar jag på Amelia, snart får jag krama om henne..min bästaste dotter som kommit hem från Island.

Nu fattas Emanuel...som jobbar och står i och är den bästa listbodsEmanuel i världen..

Min stolthet över barnen är så stor. Kärleken till dom är så stor.

Fast så säger väl de flesta mammor..mina barn är bara dom bästa...

Men dom är dom bästa.

På fredag blir det bal i storuman..Amelia och Pontus..vad fina dom ska vara.

Först blir det frisering i Vilhelmina och sen Storuman..

Nä..på med tevattnet för nu kommer hon:)

kramar


Av Sara - 23 maj 2011 09:34


U







Utbrott på Island, känns ju inte så roligt när Amelia är där precis nu.

Precis när dom ska resa hemåt.

Få se hur länge hon blir kvar där..

Sen är Benjamin på väg hem från Bolivia, hoppas han tar sig hela vägen med atlantaflyget..så ingen aska är där och spökar.

Men hur som helst så åker nog jag o Amelia till Island nästa sommar om det vill sig väl..har kollat resor och det är ju billigt att flyga dit..trodde jag inte. 

Skulle ju vara superduperskoj..ja det måste bara bli så.

Få rida och bada och kolla in de gulliga fiken och roliga klädaffärer Amelia pratat om.. Skulle vara underbart!

Men nu över till något annat..måste försöka packa lite idag igen.

Jobbigt att flytta ur hus, längtar bara tills det är gjort.

Men får vi bara ut det mesta så ska det gå lättare sen.

Ha det!

Av Sara - 19 maj 2011 14:06



  En gammal bild i repris..




Blev erbjuden jobb hela sommaren i Vilhelmina..blir nog bra.

Fast ärligt så hade det ju vart skönt med lite semester oxå.

Känner mig rätt trött.

Fast jag kan ju inte tacka nej till jobb, behöver ju det.

Får bli en semestertripp el nått till hösten kanske om jag är ledig nått.

Sen kan man ju njuta av de dagar man är ledig..ta vara på stunderna.

Vi håller på att packa ur huset, tar en låda nu och då. Vilket arbete.

Men fördelen med att flytta ofta är att man inte samlar på sig så mycke skräp.

Få se vad som händer till hösten. Har sökt jobb och skolor överallt..Skulle vara skönt att få nått längre jobb nu faktiskt.

Min referens berättade att hon blivit uppringd från ett av de jobb jag sökt..spännande.

Ute blåser det och känns ruggigt trots att solen lyser till ibland. Funderade på en promenad till stan men soffan lockar mer. Ska kanske packa en kartong först.

Have a nice day!

Av Sara - 17 maj 2011 19:11

  Nostalgi

Vad jag kommer att sakna Kefas underbara skara..

Här är en bild från Lilla vasaloppet vid skidstadion,

underbart väder och glada barn.

Sitter nu och jobbar några kvällstimmar med pappersarbete på Kefas..alldeles tyst i huset och minnen kommer fram.. Tänk vad många år jag tillbringat i detta hus. Tänk vad många härliga barn som kommit o gått genom åren.

Nu är en epok över och kommun tar över. Ingen mer hemlagad mat, ingen kristen profil, inte samma härliga anda som funnits här i alla år trots en del motgångar som också funnits. Fyra år har jag jobbat som föreståndare och de övriga åren i "endast" barngruppen.

Känns verkligen i hjärtat  .

Nä nu ska jag traggla vidare med pappershögen.

Kramen

Av Sara - 11 maj 2011 20:34

  I want to fly...




Länge sen jag var här o blogga... Livet bara rusar på just nu.  Slut på jobb, sista juni....skriva ut en massa arbetsbetyg...rensa papper....söka nya jobb och utbildningar...Ska flytta ur huset innan sista juni... tränar...tränar...mockar skit..packar kartonger..pussar på hästen..försöker vara social..stressar lite för mycket..vill hinna en massa och samtidigt ta det lugnt...Ja ja, listan kan vara lång. Nu ska jag ge mig ut på en liten träningsrunda och sen sängen..sov sött!

Av Sara - 3 maj 2011 20:51

                        

Benjamin 21 år





                             



Vilka fina arbetskompisar jag har..ni är helt underbara.

Känner en klump i magen när jag tänker på avsked. Fick en sån fin gåva av dom idag..tack!!

Nu börjar slutet närma sig och det känns i hjärtat..alla goa fina barn.

Alla härliga föräldrar och den underbara personalen.

Kefas har funnits i 21 år och gjort ett stort avtryck i Vilhelmina.

Så det glömmer vi nog inte i första taget.

Just nu sitter jag på skype med hela familjen för BE fyller 21 år idag.

Grattis min underbara son.

Benjamin i Bolivia, Amelia på Island och Emanuel i Stockholm..utspridda familjen.

Tur att skype finns:)

Men ni är saknade, mammahjärtat är ju alltid stort.

Love you!

Lägger ut bilder från stallet, jag som kock(he he) och kramstund med Ikaros..

Ha det gott.



Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards