Alla inlägg under juli 2011

Av Sara - 31 juli 2011 13:24


 

Har vi tur nu så blir Ikaros pappa om 2 månader..

Parade honom idag med en vacker samojedtik.

Stackarn, han var helt färdig efteråt, orkade knappt gå hem  

Vi höll till vid baksjön. Jag passade på att ta en simtur, så skönt det var..

Dagens motionspass..För det lär ju inte bli någom långpromenad med Ikaros idag.

Vet inte om jag ska bege mig ut i hjortronskogen eller bara ta det lugn hemma. Jag är så trött bara..

Men ska iaf stryka ett par gardiner och diska, sen försöka masa mig ner till ica.

Hasta la vista


Av Sara - 28 juli 2011 23:55

  Dimforsen   Trappstegsforsen   En bild säger mer än tusen ord

Av Sara - 27 juli 2011 09:52


  


Även om livet är skit emellanåt så finns det alltid ljusglimtar..

Som en terapeut sa en gång..Lycka är som små öar i havet..

Jag brukar träna på det..att ta fram det positiva.

Tankens kraft..att tänka bort det jobbiga ibland och plocka in det bra:)

Det kan kännas ironiskt ibland men helt seriöst..så kan tankens kraft hjälpa..
alltså att leta fram saker(även om dom är små) som är positiva..annars drunknar man så lätt i pessimism..och det hjälper ju ingen..
Nått positivt just nu och idag..
Jag sitter i en skön soffa med en kopp gott nybryggt kaffe, solen lyser och min vackraste blomma bara växer..
Jag ska träffa Benjamin och Amelia snart, mina älskade barn..
Jag lever i ett land utan krig och jag har en toalett  ..
Ha en skön dag och plocka fram åtminstone en positiv grej..det finns säkert..
Om inte annat så kanske du har en toalett att gå till och det är inte alla förunnat  
Kramar

Av Sara - 26 juli 2011 20:26

    Inte hjortron o mygg precis..men ett fint minne..när jag inte kunde lägga in mina hjortronbilder...




Skulle lägga ut en bild på hjortron jag plocka igår men hittade inte grunkan till minneskortet..

Men dom var riktigt fina.. Sålde dom sen på kvällen för 90 kr/kilot..

Men det kommer många mygg som sällskap när man är på myren.. Dom gillar väl kombinationen av människa och myr.

Hade tänkt ge mig ut idag med men har bara slappat och inget gjort en hel dag.. Förutom tvättstuga och jogging då:)

Hur snabbt kan en dag ändå gå utan att inget händer..ofattbart.

Jag som är van att göra tusen saker och knappt hinner med.

Nu har jag så mycke tiiid....

Blev förresten kallad på en arbetsintervju, hur ska jag göra??

Mitt i en sjukskrivning o allt.

Men är ju ett så intressant jobb..jajja..

Thats it..lite från min halvtråkiga oinformativa dag..

Take care!!



Av Sara - 24 juli 2011 23:28

Tack för i helgen:)..Tack syster för pratstunden på din vackra balkong. Tack mamma o pappa för all hjälp.. Sen tack alla fina vänner för sms, samtal och besök.

Det värmer i hjärtat nu ska ni veta.   

Ett extratack till mina underbara barn..som finns och andas. Vad jag älskar er!!

KRAM 

Av Sara - 20 juli 2011 09:34


 
Två klipp från två av mina underbara barn..tyvärr kunde jag inte vända Benjamins klipp rätt.. 

Amelia i Bolivia och Benjamin på Malgonäs


Av Sara - 14 juli 2011 14:24


  


Jag sökte min själ, men min själ kunde jag inte se.

Jag sökte min Gud, men min Gud gäckade mig.

Jag sökte min vän och då fann jag alla tre.









O Gud, ge oss sinnesfrid att

acceptera det som inte kan förändras,

mod att förändra det som kan förändras,

och förstånd att inse skillnaden.



 























Av Sara - 14 juli 2011 14:20


Från Lapplandsveckans barnmötestält.  

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards