Alla inlägg under november 2012

Av Sara - 25 november 2012 14:18

 Min söndag har jag tillbringat på Pingstkyrkan där Team Lappland hade hand om Gudstjänsten.

En varm och underbar stund i kyrkan med sång, dans, prat, drama och fika..

                                 


 
 
 



Sen blev det bullbak med Muna..nu luktar det nybakat i hela lägenheten..mmm

       


Avslutar med lite träning på bodycenter..en bra dag..

Och än är den inte slut så varför inte slöa i soffan o titta på en film kanske..

Imorgon vardag igen..suck att helgerna ska gå så fort..

Ha det gott!


Av Sara - 24 november 2012 23:11


 


Mina underbara barn

Kärlek

Vackra ord

Dansa i ljusets sken

Kreativt skapande

Livet är skönt ändå


Solen lyser även på mig

Fast jag inte alltid ser det

Men när jag öppnar ögonen

Så ser jag strålarna

som tränger fram


Tacksam till livet

som ger mig dessa stunder

av lycka

(sara)

 

 

             

Av Sara - 22 november 2012 09:18






Jag måste passa på att fixa medans min kreativa ådra är vaken..

Begagnade billiga och funktionella..

Att förvara handdukar, mössor, vantar o dyl som inte har fått någon bra plats förut.

Köpte en hylla av syster och en typ byrå på second hand..billigt o bra.

Nu ska jag samla energi för att ta itu med hallförrådet som kräver sitt..

Compact living, smart förvaring..så mycket som möjligt i litet utrymme..

   



Sen blommar min bästaste blomma igen..det blir man glad över..


     

Ha en bra dag trots regn o halka..


Av Sara - 19 november 2012 22:15

Fick dricka kaffe från Eritrea hos Muna..starkt, kryddigt o gott..

Tar sin tid att fixa till. Rosta bönorna i liten stekpanna..mala bönorna.. elda..hälla i vatten och nått annat grejs.. men sen dricker man det i små söta koppar.. Gott och annorlunda..

           


Har stickat färdigt mina färgranna sockar och mössa..är rätt nöjd faktiskt.

Så nu har jag börjat på min andra mössa, får se vad det blir..

Kör utan beskrivning o lite på känn..

 

Och så har jag börjat måla på en tavla..Så kreativ jag känner mig..ohh la la

Ibland händer det att den kreativa ådran blommar..  






Av Sara - 16 november 2012 14:45

 


Det viktigaste är inte vilket land du kommer ifrån utan det viktigaste är du som person.

Jude, arab, svensk, afrikan, kines eller från nått annat land..spelar ingen roll.

Det viktigaste är att vi tar hand om våra medmänniskor och visar respekt.

Ingen är förmer än någon annan..

Vi är lika värdefulla, unika och viktiga.

Det är bra att Sverige tar emot asylsökande..

Vi ska ta emot dom och visa medmännsklighet och inte vara avundsjuka.

Tänk på vad de flesta av dem fått gå igenom för att ta sig hit.

Det är skrämmande att SD har fått så stor plats i sverige, när man vet deras bakgrund.

Så fortsätt kämpa mot dom och tro inte att dom blir bättre bara för att dom har vissa bra argument..

Det är bara ett sätt att vinna väljare.

Vi har faktiskt plats för människor i sverige, så mycket plats.

Sen kan jag hålla med om att vi borde ta hand om dom bättre genom att låta dom gå skola direkt, göra praktik, komma ut i samhället, lära sig ta ansvar osv..

Men plats det har vi..


Av Sara - 14 november 2012 08:13

 



Livet är inte lätt alla gånger

men vem vill höra på dessa sorgens sånger

Förrän man står där själv drabbad,

och känner sig helt sabbad.

Kompisar som sviker, brustna relationer.

Man får känna på livets hårda situationer.

Nära och kära blir sjuka och dör bort,

ibland känns livet alldeles för kort.

Men Han står där trofast och varm.

trots alla orosalarm.

Lämnar aldrig din sida,

gråter med dig när han ser dig lida.

Lyfter upp dig när du faller.

och slutar aldrig älska Dig.

(sara)

Av Sara - 11 november 2012 11:28

        

Grattis till bästa pappan..  

Min pappa är klok 

Har humor

Bryr sig om alla oavsett vem

Vågar säga vad han tycker

Öppen och ärlig

Hoppas det blir många farsdagar till i ditt liv.

Kram

Av Sara - 4 november 2012 15:47


                 

Liten står jag inför dig.

Du mäktiga och goda

Ändå ser du rakt på mig.

Med kärlek i din blick.


Jag är liten, men full av tillit.

Till din vishet och kärlek.

Du sätter mig högt.

Och tror på mig.


En liten människa i din hand.

Du varsamt lyfter.

Ställer ner mig på en plats.

Där jag kan växa.

(sara)

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards