Alla inlägg den 15 juni 2014

Av Sara - 15 juni 2014 17:29

Jag blir rörd av all vänlighet,all uppmuntran jag fått den senaste tiden. Så underbara människor det finns.

Alla samtal jag haft med barn och ungdomar,all kredit jag fått för det jobb jag gör. Det värmer långt in i själen.

Ibland tror jag att jag inte duger eller klarar av de uppgifter jag har och gör. Så kommer ett tack,en kram eller ett värmande ord och genast stärks man i sin tro på sig själv och på medmänniskan.

Tänk på det!

Vad ett uppmuntrande ord eller handling kan betyda för någon.

Man kan aldrig ge för mycket av det till sina medmänniskor.

Du kan ge ris,men glöm inte ros först..då kan man även ta ris när det är befogat.

Se dina medmänniskor och sprid ljus omkring dig.

Det lönar sig och ger tillbaka i mångfald..

Imorgon sista arbetsdagen innan lite semester,känns oerhört bra..

Då hinner jag ladda batteriet för sommarens 7 veckor av arbete på kommunens fritids..

Idag var jag på Gudstjänst och träffade många fina människor.

Sen kalas med fina Sharic som fyller 9 år.

Ha en underbar kväll!

       

           


 


Av Sara - 15 juni 2014 08:14

Jag kan inte bara vara tyst..

Blir så less på mediernas framställning av arabiska länder och blir så trött på att USA alltid ska lägga sig i, som om dom vore dom stora hjältarna. 

Citat från Expressen:

"Även den kristna prästen från Mosul säger att Obama och andra politiska ledare i väst bär ansvaret. – Detta är deras ansvar. Inte bara här utan för situationen i hela mellanöstern. De har lagt sig i regionen. Sen skyller de på muslimer när det går dåligt men det är ju de som förstört allt, säger han. Allt han vill är att snart kunna återvända till Mosul till sina kristna och muslimska vänner. – Jag vill stötta båda grupper. För mig är inte Obama kristen. Kristna dödar inte personer"

Jag blir också ledsen och arg när jag ser att människor och media skyller på sunnimuslimer,att det är dom som härjar i Irak. Jag är gift med en sunnimuslim och har tagit reda på hur det verkligen är.

Isis är en extremgrupp som härjar och förstör. Sunnimuslimer vill inte kännas vid denna grupp.

Dom har som många andra, familj och vänner i Mosul och dom är rädda och oroliga för sina nära och kära.

Media ger ofta en snedvriden bild och det borde vi veta vid det här laget.

När jag var ung trodde jag tex att Saddam Hussein var typ som Hitler, men oj vad fel jag hade.

Det berodde på att jag trodde på det jag såg och hörde på TV.

Nu ser jag allt på ett annat sätt, har tagit reda på fakta och litar inte alls på Media längre.

I alla folkgrupper och religioner finns det människor som vill förstöra för andra.

Extremister finns bland Kristna, Muslimer,Judar och andra. Men vi får inte glömma att det finns goda människor som inte vill skada och som bryr sig om andra. Och dessa människor finns i alla folkgrupper,i alla religioner.

Krig är aldrig bra. När oskyldiga människor och speciellt barn blir utsatta för våld,oavsett var och när,oavsett folkgrupp eller land..det är aldrig aldrig rätt!

Döm inte andra,så blir du inte själv dömd!

             


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards