Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Sara - 3 februari 2015 21:03

Idag fick tiggarna lite kläder. Inte så mycket barnkläder dock. Så har ni barnkläder som ligger och tar plats så skänk gärna. 7 barn mellan 4-18 år. Nu är det alltså fyra stycken i Vilhelmina. Mirella och Alin. Romeo(hoppas jag stavat rätt) och Cerasela. De sistnämda har tre barn. Två flickor 8 ch 4 år. En pojke 6 år. Romeo kan lite engelska. Dom bor alla fyra hos Ingrid,men hon kan bara ha två. Så hittar vi inget boende blir det busstationen. Jag har funderat lite på om man kanske kunde hitta några småjobb åt dom med en liten slant. Snöskottning, städning el dyl. Men vet inte riktigt alla regler för sånt, så att det går rätt till. Det bästa är om vi kan hitta en lösning så de kan åka hem till sina familjer igen. Att sitta och tigga är ju verkligen inget bra alternativ. Jag skriver detta blogginlägg för att Ingrid kanske kan få tips på något tillfälligt boende till Romeo och Cerasela, så de slipper bo på busstation. 

Sen gör jag uppehåll med inlägg om tiggarna ifall det inte händer något speciellt. 

 


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards