Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Sara - 11 februari 2015 20:15


     

Jag vill ge en eloge till Hanna Larsson i Vilhelmina som bjöd hem tiggarna i sitt hem. Gav dem fika och kläder. Bemötte dem med värme i sitt hem. Det kallar jag medmänsklighet. Att sitta och tigga är förnedrande och att då få bli bemött som en jämlike är så värdefullt.Tack Hanna för att du förgyllde deras dag. 

Lite av vad Hanna sa "Jag är så glad att kunna bidra och hjälpa dessa underbara människor så gott jag kan.Kändes självklart att bjuda hem dom på fika och samtidigt skänka kläder. Jag gör inget speciellt eller något ovanligt utan följer bara mitt hjärta"

Jag har nu fått veta att vi får fler tidningar Dik Manush(se medmänniskan)som Alin och Mirella kan få sälja. Hoppas de hinner komma innan helgen. Hoppas också att många vill köpa. De kostar 50 kronor och allt går till dem. De får 30 tidningar var.

Jag vill tacka ni som skänkt pengar dit.  Läget är inte bra för tiggarna nu och det kommer bara fler och fler till Sverige.

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards