Alla inlägg den 15 februari 2015

Av Sara - 15 februari 2015 20:03

Tog en lite promenad och tittade på igloon som skiftade i olika färger. Träffade två pojkar som lekte där inne(trodde jag). Pratade lite med dom och tog lite bilder. Sen promenerade vi vidare,stannade och drack  kaffe. När vi kom tillbaka till igloon lyste den inte längre. Lampan var stulen. Så nu vet jag med största sannolikhet vem som stulit den. Imorgon ska jag leta upp honom och ta ett litet snack om att det inte är okej att stjäla. En fin pojke som jag gillar mycket, men som också har mycket att lära sig. Så av hänsyn till killarna,som kom med på igloobilderna lägger jag inte ut dom. Hoppas någon annan hann ta bilder på igloon i mörker,för den var verkligen fin med alla sina färger.

 

Imorgon ska jag träffa Alin,Mirella och Romeo hemma hos Ingrid. En tolk ska också vara med. Vi ska prata om deras situation. Romeo som inte har någonstans att sova behöver få hjälp med det. Så jag hoppas jag hunnit hitta något till dess och kan ge honom glädjande besked. Dom ska få sälja fler tidningar,så har dom tur och får ihop lite mer pengar kanske dom kan resa hem tidigare än planerat. 

Dagens eloge går till min älskade dotter som gör ett fantastiskt volontärarbete i Örebro bland tiggare, missbrukare och flyktingar. Du är ett föredöme Amelia!

 

Av Sara - 15 februari 2015 10:51

Nu börjar solen värma igen och det gillas skarpt. Idag ska jag unna mig en härlig ridtur i skogen. Jobbade på Stenmans igår och det var verkligen full rulle hela tiden. Så grymt mycket folk. Det var en bröllopsmiddag, ett gäng som beställt mat. Sen med alla övriga som kom var det packat med folk. Jag gjorde en massa räkmackor på löpande band. Men tiden går fort och jag trivs där. Underbara ägare, så sträck på er Mats och Sussi. Ni är fantastiska och värda en stor eloge! Ute var det full aktivitet med bröllop i iskyrkan, stolpsittarna gick ner och annat som jag inte hade koll på där jag stod i mitt räkmackefix. På kvällen när jag gick hem lyste igloon så fint i alla färger som vi på Strandskolan byggt. Jag ska ut och fota lite på allt fint i is ikväll, så jag kan visa Amelia som jag vet gärna hade varit här. Alin, Mirella och Romeo fick sälja några tidningar igår och det var positivt.Tack alla ni som köper.

Hoppas de får sälja fler idag. 

Ha en skön söndag och njut av solen!

Sara

         

Från förra årets www-helg

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards