Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Sara - 21 februari 2015 11:00

 

De flesta jag möter är positiva och har bra saker att säga om sina medmänniskor.

Sen vet jag människor som tycker att jag är lättlurad och hjälper människor som inte behöver hjälp. Men hur kan dom veta,när dom inte vet,det jag vet..

Jag väljer att följa mitt hjärta och hjälpa där jag kan,även om det är lite.

Sånt här får jag förstås sällan höra direkt till mig,utan bakom min rygg. Om vi tar tiggarna som exempel. Det finns kanske någon som inte har det så dåligt som kommer hit. Det finns kanske någon som skor sig på andra. Men ärligt, skulle vi lämna allt för att förödmjuka oss och sitta utanför en butik dagarna i ända? Inte jag i alla fall. Och vad kan hända om vi "råkar" hjälpa någon som faktiskt inte har det så dåligt? Dom mår säkert bra av lite medkänsla dom också. Vi ska tro gott om andra så långt det går och visa medmänsklighet. Det förlorar ingen på. Vi kan bjuda på oss själva, bjuda på en liten pratstund,bjuda på fika eller skänka en slant utan att vi behöver vara rädda för att vi hjälper och ställer upp för eventuella personer som bara vill lura oss. Jag köper inte detta resonemang att man skulle vara lättlurad. Jag går in i allt med öppna ögon och öppet hjärta. Vill jag hjälpa, vill jag ge av min tid så får jag göra det. Och jag mår själv bra av att följa mitt hjärta. Så gör det du känner att du vill göra. Var inte rädd och våga visa medmänsklighet. Alla mår bra av det oavsett vem vi är.


Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards