Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Sara - 13 februari 2015 19:25

  Jag möter fina medmänniskor hela tiden. Idag var det Dorineé som visade sin medmänsklighet. Jag fick tidningarna Dik Manusch idag för att tiggarna ska få sälja. Dorineé ställde upp och hämtade tidningarna och gav till Alin och Mirella. Tack fina Dorineé! Nu kan ni alltså köpa tidningen av Alin,Mirella och Romeo(som får sin bunt imorgon). Den kostar 50 kronor och allt går till dem. Perfekt tajming att tidningarna kommer just i helgen när vi har www-helgen och det är mycket folk i rörelse. Romeo har fortfarande ingen bostad men sover på busstation så länge han inte blir utslängd. Jag har inte fått något napp på tillfälliga jobb till dem, men är glad att dom har tidningarna att sälja nu.

Idag byggde vi färdigt en igloo som Strandskolans elever jobbat med i två dagar. Den blev riktigt fin. Med en lampa i igloon som vi ställde i en islykta blev det ännu finare. Stolpsittarna sitter på sina stolpar. Två har redan gått ner och tre återstår. Skönt det blev kallare så inte allt smälte ner. Så mycket vackert ute i helgen, speciellt iskyrkan. Det blir bröllop i iskyrkan och många vinteraktiviteter. 

     

Årets igloobygge och två bilder från 2014

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards