Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Sara - 2 februari 2015 20:45

Vad ska vi göra i Vilhelmina med de tiggare som kommer? Vad har vi för beredskap? Fick idag veta att ännu ett par tänker komma hit. Grejen är ju att det finns inga fler platser att sitta på. Nöden är stor. Vad gör vi? Som medmännsikor, kyrkor och kommun? Tiggarna ökar hela tiden. Det kommer fler och fler. Kan vi blunda för det? Paret som är här nu, Mirella och Alin har fyra barn, är utan hem i sitt land. Mirellas pappa är sjuk och riskerar att kastas ut från sjukhuset när pengarna tar slut. Familjer har inte råd att köpa mat, värma sina hus(de som har hus). Tänk sen alla som bor på soptippar och inte ens skulle kunna åka iväg och tigga. Kyrkor runt om i vårt land har öppnat upp för tiggarna, människor hjälper så gott de kan. I bibeln står det att vi ska hjälpa hemlösa och fattiga. Jag är så tacksam för alla som bidrar men idag kände jag frustration över läget. Vi kan inte hjälpa alla, men vad gör vi med dem som kommer hit,nära oss? Constantin var så glad igår när han hade ved att värma sitt hus med,men snart tar pengarna slut igen. Måste dom då åka tillbaka och tigga? Ibland vill jag blunda,men jag kan inte.  Det gör ont i hjärtat att se nöden men den är ett faktum. Blir glad när jag pratar med Ingrid som öppnat sitt hem för tiggarna. Hon säger att dom ger henne mycket. Dom blir ens vänner. Har ni ideer, förslag,rum eller annat skriv gärna. Sen har jag hjälpkontot jag öppnat som jag nu skickar pengar till Constantin och Elena när jag kan. Blir det möjligt så kan jag även hjälpa Mirella och Alin med tex sjukhusräkning.. Får se hur det går..

"Alla bäckar små blir till en å".. 

 

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards