Alla inlägg den 28 april 2010

Av Sara - 28 april 2010 07:30

.

Skulle visst bli dåligt väder i helgen..lite skönt faktiskt

Då ska jag elda i kamin, läsa böcker, se film , träna och ta det lugnt.

Får nog abstinens efter min söta dotter, men jag måste vänja mig med att hon är borta allt mer och på väg in i vuxenlivet.

Nästa helg ska vi fira  mellansonen som fyller 20, åh hjälp vad tiden rusar.

Har jag riktigt tur så får jag kanske ha alla barn m respektive hemma då,

vore underbart!

Jag sover alltid speciellt bra när jag har alla under samma tak .


Nu tänker jag skriva ner en liten historia om en kvinna.

En kvinna, som vi kan kalla Signe, arbetade inom skolan som lärare.

Hon hade man och 5 barn.

Hon blev misshandlad av sin man i flera år men sökte inte hjälp.

En dag fick kvinnan nog och ville skiljas. Hon började träffa andra män och var snart ett samtalsämne i den lilla byn i Småland.

Ryktena gick...

Men ingen frågade kvinnan hur hon mådde eller varför hon lämnat sin man.

Hon fick hela skiten och höll dessutom på att mista jobbet pga alla rykten.

Hur kunde dom döma henne utan att ta reda på hela sanningen?

Tyvärr är det så många gånger.

Vi lyssnar på skvaller och förtal. Frågar inte människor det gäller osv.

Jag tycker verkligen inte om skitprat och rykten som sprids pga att folk vill gotta sig i andras olyckor....

Men som tur är finns det många goa människor i vår värld som talar gott om andra och inte dömer..


En helt annan sak.

Fatta vad häftigt att dom verkar ha hittat rester från Noas ark.

Ett bevis till på att bibeln faktiskt är sann...se länk nedan.


http://www.svd.se/nyheter/utrikes/kristna-nastan-sakert-noaks-ark_4620019.svd


Ha en jätteskön kväll!

kram






















































































































Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards