Alla inlägg den 26 april 2010

Av Sara - 26 april 2010 11:28

  

"Allt vad du vill att andra ska göra för dig ska du också göra för andra"

Nått av det tråkigaste och sorgligaste jag vet är skitprat och prat bakom ryggen på folk. Eller när man dömer människor utan att veta om hela historier.

"Döm inte någon förrän du vandrat en mil i hans mockasiner".

Eller som det står i bibeln "En liten eld kan sätta en hel skog i brand. Och tungan är en eld, själva den onda fläcken bland våra lemmar".

När jag var ute på en av mina första praktikplatser i min ungdom så var det ett välda skitprat i personalrummet. Fy vad jag mådde dåligt över det.

Ung och oerfaren som jag var kunde jag inte förstå varför dom skulle prata så illa om varandra.

Men med fler år på nacken förstod jag ju att det var så på de flesta ställen, mer eller mindre.

Tänk om vi istället kunde plocka fram det positiva hos varje människa och lyfta fram det istället, så mycket bättre miljö vi skulle få..

För alla har något bra, någon bra egenskap.

Tänk först, prata sen!

  

I lördags var jag ute med hundarna. Hade hand om sonens schäfer, en riktig tuff brud. Jag satte på henne selen och skulle ut och jogga.

Nog blev det jogga av alltid...eller mer spring i full galopp.

Skönt att köra slut på kroppen, men vilken träningsvärk efteråt..pust  .

Tog en ridtur med min söta dotter igår, trodde inte jag skulle ta mig upp på hästen pga av lördagens träning.. men upp kom jag och rida av blev det..

Så idag känns det att jag lever.

Ha det gott!

kram


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards