Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Tvivel

Av Sara - 23 april 2010 11:19

   "Att våga hoppas är också att vara beredd på att någon gång drabbas av tvivel"

Jag har alltid haft en barnslig tro på Gud, den har funnits med i hela livet.

När jag bad om något som barn fick jag också svar.

Men i vuxen ålder har jag många gånger undrat var Gud håller hus.

Har bett som jag gjorde som barn...bett..tjatat..väntat...lyssnat..gråtit...

men alldeles tyst från Gud..

Och då kommer ju tvivel förstås.

Lika bra att klara sig själv och ta itu med problemen utan hans hjälp.

Fast jag vet ju ändå någonstans att han lyssnar och bryr sig...

Svaren har kommit ibland. Men ibland har det tagit så lång tid så jag har ändå gett upp..  ....

"Bruce den allsmäktige" Är en underbar film, se den om ni inte gjort det  


"En natt hade en man en dröm. Han drömde att
 han gick längs en strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.
Han märkte att vid varje period i livet fanns
spår i sanden av två par fötter:
Det ena spåret var hans, det andra var Guds.

När den sista delen av hans liv framträdde,
såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han
att många gånger under sin levnads vandring fanns
det bara ett par fotspår. Han märkte också att
detta inträffade under hans mest ensamma
och svåra perioder av sitt liv.

Han frågade Gud om detta, “Herre, du sa att du
aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen.
Men under de allra svåraste tiderna i mitt liv
har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå,
att du lämnade mig när jag behövde dig mest.”

Herren svarade: Jag skulle aldrig lämna dig under
tider av prövningar och lidande.
När du såg bara ett par fotspår – då bar jag dig"

 
 
Ingen bild

mam

23 april 2010 21:35

jag hoppas att du riktigt förstår att Jesus aldrig lämnar dej, han bär dej när det är som mörkast, älskar dej min kära dotter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Torsdag 2 maj 15:43

Vilken fest det blev igår. Vi började dagen med att gratta Henny på sängen. När Benjamin kom hem gick vi ut för att köpa en rullväska till Henny. Den ska hon ha alla sina skolböcker i, då hennes nuvarande ryggsäck blir väldigt tung med allt skolmater...

Av Sara - Onsdag 1 maj 04:30

Idag var det så varmt. Jag och Frid tog en promenad till lekparken. Han fick ha med sig sin "lonchera"(matlådan) Så nöjd över att få packa sin "lonchera" och sen sitta och äta på lekparken. Frid tycker att vi har en egen förskola på dagarna. Att d...

Av Sara - Tisdag 30 april 05:35

   Medan vi befinner oss i de lite finare och rikare kvarteren, statspulsen och en plats där det aldrig är tyst under dygnets 24 timmar. Så befinner sig Benjamin i norra Peru, besöker människor i hus eller snarare ruckel, i bergen. Han tolkade på en ...

Av Sara - Söndag 28 april 01:09


Trötta barn idag. Vi försökte ta oss ut, men fick ställa in. Tur vi har takterrassen. Så en heldag på takterrassen blev det. Barn kan roa sig i timmar med två larver de hittar i en blomma. Larver som äter upp och förstör blir två små gulliga djur man...

Av Sara - Lördag 27 april 14:44

Benjamin var till Bolivia några dagar på en konferens. Han fick agera tolk åt några pastorer. I torsdags kom han hem en snabbis och åkte sedan till norra Peru. De har flera läxor varje dag, även Vilhelmina som går i lite mer åt förskoleklass hållet...

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards