Alla inlägg den 12 september 2011

Av Sara - 12 september 2011 22:27


Funderar lite på vad min blogg ska fylla för funktion..

Bra att skriva av sig..som någon typ av terapi?

Dela med mig av tankar?

Ge någon någonting?

Eller bara för att det är inne att blogga..?

Jag vill och hoppas att något jag skriver i form av dikter el bara direkt ur livet ska ge mig själv något och förhoppningsvis någon annan oxå..

I alla fall så tänkte jag öppna mig lite lite..säkert många som känner igen sig.

Jag går igenom ett stort sorgearbete..som är större än jag faktiskt fattade..insåg.

Sorg kan visa sig i att man har lätt för att gråta, får ångest, grubblar, upp och ner som en berg o dal bana, koncentrationssvårigheter, förlust, starka känslor osv..

Hittade några bra citat som jag delar med mig av.


"Sorgbearbetning innebär att du tillåter dig att vara ledsen och prata om dina känslor"

"Det är okej att vara rädd
och ha ett visst motstånd.
Låt bara inte rädslan
hindra dig från att få
det du behöver."


"Vi får lära oss mycket om
hur vi skaffar oss saker,
men väldigt lite kring hur
vi gör när vi förlorar dem."



"Vanliga sorgereaktioner är koncentrationssvårigheter,
humörsvängningar och
energiförlust"


"Sorg är inte en tidsbestämd process som sker i stadier eller faser, utan beskrivs bättre som ett böljande flöde."


"Sorg är en normal och naturlig känslomässig reaktion vid en förändring av ett välkänt livsmönster."


KRAM till er!

Just DU är värdefull..




Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards